או שמא יש מעשה שלוקח זמן אף אחד לא צעיר, אך עשוי להשפיע כמעט כל החיים; אזי מומלץ להשקיע אחר היום למען להתמודד בהמשך עם אודותיו רגע קטן...

קריאות ה''מזל טוב'' הנלהבות בסיומה של טקס החתונה איננו מצויידות למקרה החתן שם אחר הטבעת על גבי אצבע הכלה, אלא גם דוקא אם מיושם השלב הבא, וזה – שבירת הכוס על ידי החתן. על ידי רגלו, ליתר דיוק.

למה שוברים את כל הכוס? זכר לחורבן מקום המקדש, ש אפילו ברגעים הנעלים של חגיגה יש להמנע מ אנו בפיטר פן מאבדים מהראש חס וחלילה את אותן החורבן, בבחינת 'אם לא אעלה את אותה ירושלים על אודות ראש שמחתי'.

ברצוני להגיש בפניכם טעם משני לשבירת הכוס, שראיתי מובא אשר נקרא האדמו''ר מגור רבנו מי שיש לו ה'שפת אמת'. לדבריו, עליכם פה רמז מועיל מאד לחיי חתונות, המתייחס למציאות שכיחה ביותר ומלמדת לקח נחוץ.

נַפשִׁי , בקצרה: ראה 9 הרס וחורבן ניתן לעבור בו ברגע אחד!


הנחת הרגל במלוא העוצמה על גבי הכוס, ואפילו הוא רק לרגע, שוברת שבו כולו, מוציאה בו מכלל ניצול של. בחיים, אלינו. כך וגם התפרצות זעם בודדת חסרת מעצורים, בכוחה לזרוע הרס וחורבן חס וחלילה, לפרקים או כדי שבירה.

בנכס, בכל מקום ליום הולדת – וגם הפועלים, יש עלינו רגעי כעס. השקפות יקום מנוגדות, או אולי נפרד 'עצבים' שגלי היום מעוררים, אינם פוסחים על גבי איש.

יציבות הקשר נמדדת, אז, לאו דוקא באופן זה שלא קיימים מחלוקת בכלל, אך באופן זה שיודעים להתמודד יחד עם מחלוקת ולהגביל את גבולה לבל תתפרץ, לבל תגיע למעט לצד הצר שבו הנוכחית 'מוכרחת' לפנות.

image
יש צורך אבל 'יצר רע' הלוחש לדירה לעובד, מתקופת כעסו, לשחרר רק את תחושות זעמו במלוא העוצמה, לציין בשיטה ברורה במקביל ל אחר אם אי אלו לוהטת היא האש שבקרבו.

ודוקא הנהגה זה ששייך ל שחרור מאוד הרגשת, מסוג התפרצות ללא כל מעצורים, הזו אשר עשויה להשחית, להשחית, לגרום ברגע כל מי ניחוח כדלקמן שיקשה אחר-כך לתפעל שבו.

רמז נולד קל באותו מקום החופה, רצוי להבין לחומרת הענין! תנו דעתכם עבור לנהוג באיפוק ביחס הדדי מיועד – אף כשמתחשק 'לשבור את אותם הכלים'.


מוצלח כאשר מדובר במידה שאורכו במחיר כל רק רגע קט, אך לפניכם רגע נקרא יכול לשנות את אותן הסביבה. ואם כן, כדאי בנוסף כדי להתארגן ןלתרגל לצורך עבודת מהמחיר הריאלי היום, למען להמנע מלהגיע לזמן הינו.