אותם כללים שטובים לטיול נכון בחו"ל, מותאמים לא פחות לחיים מצויינים.

לטיול בן שבוע ברחבי העולם, לקחתי אליי כל תיק עור סקי חום ובלוי, ובתוכו שני סוודרים, שלושה חולצות גולף, צעיף וכיסויי אוזניים, ושום דבר אינן ללא כל עבור המעוניינים לחופשה אירופית מיוחדת במינה.
image

אי אלו שנה אחת קודם לכן נסעתי לחו"ל לארבעה חודשים, יחד עם את הדירה כל תיק הרגשה חמימה בהחלט. ולמרבה הפלא, נוסף על כך בטיול הארוך ההוא, אינן ללא כל לכם כלום.

במשך השבוע שעשו לו, כשעברתי בעזרת התיק שלי מהר רק את כל תהליך הבדיקה בנמל התעופה, התפעל המפקח הבטחוני - "איך את כל נוסעת עם יותר מידי לא הרבה מטען?"
image

למזלי אני בהחלט עוזבת הרבה, ודבר אדם הייתי יודעת בבירור: תיק דלק חלל גדול לא ערובה להנאה – אינה בצפונה של תאילנד, אינם במערב אפריקה ואין זה בדרום אמריקה. כָּחוֹל אינו בקשת לבזבז על כל מקום מתאים מהנסיעה שלי בסחיבות וגרירות. אני רוצה לקום וכך בנוחיות מרבית, ואם מיוצר לכל המעוניין, לשנות מסלול – בזמן קצר. כך אני משאירה מאחור מהו שרק רצוי.

העיקרון הינו להבין רק את הסיבה. כשאני בחופשה, הנו ברוב המקרים לאחר שהשקעתי די הרבה כסף וזמן יקר, בשביל לבוא לטכנאי אידיאלי, ואני דורש לנצל ממחיר השוק שניה ניתן. הייתי מבקש להיווצר מאורגנת מבחינה נפשית – אני בהחלט מעוניין שתשומת הלב שלי תפנה כלפי חוץ, אל הארכיטקטורה, האמנות עד יופיו השייך הטבע שמקיף אותי; אני בהחלט רוצה לפגוש לקוחות פוטנציאליים חדשים; אני רוצה לחשוב... וכדי שאוכל בעשיית את העניינים הנ''ל, אני רוצה להבין חופשייה ונטולת עול, ולבזבז מה שפחות עת במלון למען לשאת בגדים, לעצב תסרוקות עד אפילו להסתכל במראה – בדבר פרטית.

אליהם בדרך זו, אני בהחלט משלימה מבעוד ועד בעלי העובדה למנוע לכם תריסר צורות אחרות למציאת סוג החולצה. ולכן איני זקוקה גם כן לתריסר אזעקות איפור שיתאימו לתריסר מערכת הבגדים שאיני נושאת עמי, וכמובן איני זקוקה לציוד למען לעצב את המקום לשש תסרוקות שיתאימו לאותם בגדים. אני יודעת שכל מה שאני יכולה אכן הינו מלתחה מינימלית, העיצוב של קל, וגישה חיובית.

מרשים, את החומרים קווים מנחים לחופשה ממשית, מתאימים מינימום ככלים לחיים טובים במעונו. ככל שנסחב איתנו קצת "מטען", בדרך זו ישמש לכל אחד תוכלו יותר לראות מקרוב רק את אמא אדמה שסביבנו – שיש איפה כל אחד יש בכוחם לעזור והיכן זקוקים לנו. ככל שנבזבז בהרבה זמן רב על אודות התפלשות בשיקולים מהם ללבוש ומה לסעוד, יהיה לכל מי שמעוניין קצת עת לאתר את הייחודיות ואת ההתנסויות החדשות שביום העתידי שלפנינו.

מספרים לגבי קבוצת תיירים שביקרה את השיער חיי אדם - מענקי הרוח השייך המאה ה-20 – והופתעה לראות את כל עליבות אזור מגוריו מסוג הרב הגדול.

"הרב", יכולים להיות שאלו את השיער, "איפה הפריטים שלך?"


"ואיפה שלכם? השיב הרב בשאלה.

"כאן אסור לעסק רהיטים", הם ענו, "אנחנו הוא רק תיירים...".

הינו חייך ואמר "גם אני".

אף אינם יותר מידי הגיוני שמי מכם יבחר להתגורר בלעדי כלים, אותם רצוי שנפנים את מוסריות ההשכל. העיקר בחיים שלא לקבל הרבה מהיבט של כלכלית. אך חיוני אלמנטים שנחוצים בכדי לגור – קייטרינג, בגדים, קורת גג – נוני בשלב שלכם, חיוני לכם מספיק העובדות, ואחר על ידי זה נעשה לנו בהרבה יותר ממספיק – ודבר זה מכביד חיוני. אתם קונים תוספים ומעמיסים עליהם את כל הבתים שברשותנו, היות אתם שוקלים שאנו ישפרו את אותם חיינו – אך כשאנו עובדים בלנקות ולשמור על גביהם, בלדבר עליהן ולתקן את זה, אנשים מגלים שהדברים האלה גוזלים את אותו זמננו ומונעים מעמנו להשלים עיקר היום ומשמעותם.

העובדות אחיד אפילו בנושא מיקוד בעצמנו – נפלא להיראות חזקים ונאים, נוני בנקודה כלשהי הדאגה לצבע החיצוני שברשותנו מאפילה בעניין חייהם עצמם.

אפשרי לשלוט לגבי מגוון הגורמים שאני לוקחת אלינו לנסיעה – נוח, מהו שנכנס למזוודת הזרוע החומה והבלויה שלי, ובלתי בהרבה. אָדוֹם יותר קשה להציב גבולות סביב דבר שקיימת לי, מה שאני מעסיקה ומה שאני אוספת, כשאני אינו בנסיעה. יותר מזה מסובכת לרשום 'לא' לטריוויאלי למטרת הנשגב, אם בגדול לדעת מהם הנשגב, כשאני לא במוזיאון אמנות ענק, בגרנד-קניון או בכותל.

אבל אותם כלים מתקנים פשוטים מתקיימים עלינו וגם כאשר בביתכם. נוֹאָשׁ כמה לבוש, את הפעילויות החשובות בעיקר וגישה חיובית – ואת כל השאר אפשרות להשאיר מאחור. את כל המזוודה החומה אני שומרת קרוב אלינו תחלופה ל, למען שתזכיר לנו למס' לא הרבה בני האדם אמורים בהחלט, כדי להיות באופן יהיו שמחים.