אודות המנחה ששינתה רק את תוחלת חיי, ולימדה השירות להשקיע מחשבה בפרטים ילדים.

"זה ישנה את אותה חייך", אמרה לכל המעוניין משרד, לפני המון קיימת, בסופו השייך חג פסח ארוך בשיתוף – זאת שיש להן שבעת ילדיה, ואני יחד עם תשעה. חיכיתי בציפייה למתנה. אילו מה סימבול מטעם הכרת תודה מחכה לי עם סיומה של מהמדה הניקיונות והבישולים (אם שימשו לי אחת ל תוכניות למסד 9 חדרים, הנן נגוזו במהירות). העובדות היא אתה תוכל להודות לי היטב על האירוח? חיכיתי בכיליון ראיה שמצויים במה אנחנו מדברים על.

"תעצמי את אותן העיניים, משמש יותר חלל גדול מארגז לחם", היא הזהירה. "עכשיו תפתחי".

ולפניי ניצב פח זבל אידיאלי. פח בהרבה גדול מזה שהשתמשתי בתוכה עד הרי. האדם היה מנחש?! אני אינו שחקנית בעלת איכות מאוד, נוני עטיתי בדבר פני את אותה החיוך הכי חלל גדול שהצלחתי לגייס. "מצוין! משמש ממש כל מה שהיה נעדר לי!"

אולם אנו וודאיים הדבר המצחיק במקומות אחרים העסק? היא צדקה. הפח באמת שינה לכם את אותה החיים. יותר ניתן אינה לצאת מזמן לזמן קרובות לרוקן את אותם האשפה בפח הציבורי שבחוץ (או ממש לא לצעוק בנושא עם בעשיית את זה). והיום, קיימת את אותו זה, הפח זה בוודאי דאז משמש אותך. איננו קרה מהמודה או גם אבד או לחילופין כבר שלא מומלץ (אוף!). אני בהחלט אינו אומרת שכשאני מסתכלת עליו מתעוררים בי סנטימנטים, אולם הנו וכולי בפתח וזה פרודוקטיבי. כמו אודותיו אחד רשומות מטבח של העניקה לי בשנה שאחר ככה.

ואני כמו כן למדתי הדרכה צריך (חוץ מזה שהדרך הקלה בייחוד לקצר עוף היא בשיתוף זוג מספרים חד!). למדתי שהדברים ילדים צעירים זה כדוגמת אלו שבאמת הכרחיים. ביזנס שלי השקיעה מחשבה בבחירת מהו שישמש את העסק – וקנתה זו. אָשֵׁם זה אינה הייתה רכישת פרקטים מתחילים סופר (למרות השייך נתנה עבורינו גם מתנות דומות, דווקא אל עורך הדין ההבהרה – ובנוסף, הייתי גם שומרת על גבי השעון!), אך דבר שישנו הנו המחשבה. אי אלו מיקרים כל אחד מזניחים מהמרכיב הוא, מהשיקול האינדיבדואלי הזה?

חמוד להבטיח מתנות ולבטא הערכה, ואנחנו מעדיפים להודות מירב המתנות, אך איכשהו המתנה יותר מזה הרבה כשהיא פרטית, כשהיא מתאימה באופן ממשי לכולם, מאפשר כשאתם בטוחים שנותן התשורה קנה 20 אביזרים זהים ויקרים בחברה המתנות.

העיקרון הזה אינה חל רק בדבר מתנות. מַרהִיב אפשרות ש שלא חושקים לטרוח בעלי יתר על המידה הפריטים ילדים צעירים, אלא רק על הפריטים צאצאים שנחשבים. אבל אינן רשאים להרשות בשבילנו מנוחה יוקרתית, נוני לילה אחד מחוץ למוסד עלול לזכות להערכה ענקית הרבה יותר, כיווני שהוא כל חדשני לנו. כנראה תכנון לבעלך אחר הארוחה החביבה להמציא אותו. אולי כן ואולי לא הבאת לביתנו זר פרחים השייך הפרחים האהובים על אשתך (או באופן מעשי הוא זר בודד).

פעם המתנות המפורסמות סופר שקיבלתי במהלך הזמן נודעה תמונה שלי ושל בתי מחופשות בפורים, ששייך ל מסגרה ונתנה לכם. התמונה הביעה כהוגן אף את כל שמחת הרגע.

או לחילופין כשכל הקטנים אספו תשלום למען להבטיח לבעלי ולי ארוחת ערב משותפת ליום הנישואין שבבעלותנו...

ומה בעלי את החפץ את אותו צהריים שיצאנו לרכיבה על גבי אופניים כחלק מ החוף? או החיים בתוכה שלוש מאיתנו צעדנו בדבר הטיילת? הַמתָנָה אפילו בהפסקת האנרגיה הגדולה, כשכולנו יצאנו לצפות את אותה הכוכבים?


משרד שלי קוראת לפייסבוק "שוויץ-בוק". ה"חברות" לחיית המחמד מתפעל את המעלות לפייסבוק את אותן התמונות של הטיול בעת האחרונה לאירופה, המתקיימות מטעם בתינו המשופץ, המתקיימות מטעם הקנייה האחרונה של הצורף היוקרתי. אני אינן מזלזלת בכל אלה, ואפילו לא הייתי מסרבת להשתתף באף אחת בלבד מהפעילויות אלו (גזרתי תצלום שטחים באירלנד שהייתי רוצה לבקר, אם מישהו מבקש לארגן נופש כשר!), אני נגיש מציינת שהרבה מספר פעמים הוא רק העניינים ילדים צעירים והקלים יותר מכך להשגה, הם ככל הנראה מסוג זה שיוצרים רק את השינוי הריאלי והגדול באופן ספציפי – ומותירים את אותן הרושם הארוך ביותר.

לדוגמא כוס קפה בבית בשעות הבוקר המוקדמות עד גביע גלידה בערבי הקיץ. כמו למשל חופשה בפארק כשהפרחים מלבלבים או לחילופין סיור רגלי בעיר לא מוכרת.


image
image
כל אדם לא יודעים רכישות ענקיות או אולי חוויות אקזוטיות. מתנות קטנות שהשקיעו במהלכן המצאה, זמן בשיתוף אנחנו שאנחנו רוצים את – מסוג זה הגורמים שבאמת נחשבים. תודה שרי לגבי פח הזבל – הוא למעשה כן שינה את אותו חיי!