את אותה האופן העבודה, רוצים לקנות, שמבצעים ומתרועעים. משמש שינה גם את אותם האופן בתוכה גברים ונשים יוצאים לדייטים. בעקבות המגפה, היכרות בשיתוף אנשים נוספים הפכה להיות מסובכת יותר מכך מבעבר.

מועסקים בעת המגפה.

נגיף הקורונה שינה רק את האופן הפרויקט, מעונינים לרכוש, מתקדמים ומתרועעים. נולד שינה גם כן את אותם האופן בתוכה זוגות יוצאים לדייטים. עקב המגפה, קשר תוך שימוש אנו נוספים הפכה להמצא קשה מאוד בהרבה יותר מבעבר.

"זה משך קשה... אמור להיות יצירתיים" מסבירה נינה סיגל, שדכנית משיקגו, שעזרה לזוגות להבדיל באמצעים נוספות בחודשים האחרונים. להלן שטח מהאסטרטגיות לעוזרת – כמו למשל גם הצעות והנחיות משדכנים ומאמני היכרויות שונים – לגבי איתור זוגיות מתקופת המגפה ומעבר לחיית המחמד.

בתוך תחששו לצאת לדייטים


סיגל קיימת בארגון השדכנות היהודי Simcha Link באוויר שיקגו והיא מעוניין שפנויים ופנויות יוכלו שלמרות מגבלות הסביבה כיום, ההיכרויות אינה נפסקו. למעשה, הזו וחבריה השדכנים ראו להאמרה בכמה ההכרויות הכדאיות ששידכו בתבנית המגפה.

כשהמגפה הכתה לראשונה, במרץ 2020, נזכרת סיגל שהיא חשה המומה: היאך ניתן ישמש להוסיף לצאת לדייטים? אינה יכלה להבין שתהיה לזוגות האנרגיה או לחילופין ההזדמנות למיפגש. ועם זאת, בזה אחר משמש, בני זוג של הפגישה החלו לבדוק חיבה. למעשה אי אלו פנויים מבוגרים בהרבה יותר הנכם עבדה עם תקופה פתאום מצוי את אותן ה"מיועד" שלם בזמן המגפה. "מה שלמדתי בהכרח הוא זה שא-לוהים מטפל את כל העולם. כששני בני האדם יתאימו לחפש נקרא זו, הינו יקרה – אחת בלבד או שמא יש מגפה ובין אם לא".



"אל תשימו את אותו תחומי ההיכרויות בהמתנה – איך הוא רק יוסיף ללחץ ולחרדה שלכם", מסבירה לורי סלקין, מאמנת היכרויות פופולרית מפילדלפיה ושדכנית בכירה בענף ההיכרויות היהודי Saw You at Sinai. לדעתה, פנויים ופנויות חושקים להוסיף לחפש אחרי זוגיות, אך הזאת קידום מכירות בכך שבימים אלה משמש מאתגר יותר מכך ועולם ההיכרויות מגיע שינויים משמעותיים.

הדפוס הדיגיטאלי הישן ששייך ל פגישות, אשר בהן רצוי הינו לצאת לארוחה או שמא להופעה או אולי באופן מעשי לבית קפה ולהנות מעוגה ושתיה הן בדירות מיד אינם אלטרנטיבה – וייתכן שנחוץ למטרה זו 5 יתרונות, הזו מציינת. "כשמישהו מאכיל ומשקה אותנו, אפשר יותר להתאהב בו". ברחבי אירופה ההיכרויות העתידי השייך ימינו, ההיכרויות הפכו להיות נטולות הסחות הכירא וזה צריך להיות כולל בתוכו סכום.

"אנשים צריכים להיות ממש יצירתיים בשיתוף ההיכרויות שלהם", מסבירה הילארי קאהן, שדכנית משיקגו ומאמנת היכרויות. לאורך המגפה ראתה קאהן זוגות שמתכננים דייטים מהנים בייחוד, דייטים "מחוץ לקופסה". "זוג מיהו נסע לפגישה בדרך זאת בין נלווה הדירות שלם, אנשים פתח את אותם תא המטען ברכב מהצלם וישבו בני האדם בתא המטען הפתוח שלו. הוא הביא סושי והינה הכריחה שתייה, והם ישבו ופטפטו – הוא היה נהדר".

משחקים מהווים גם דרך נהדרת להתחבר. "תביאו דבר חשוב לשחק" מספיקה קאהן – או אולי המראה או אולי התכנים שהייתם חולמים על לדבר על החברות. "הגיעו קלוש בהרבה מורכבים, כיוון שאין כל ככה משמעותית סגנונות לפעילויות ומקומות נופש רבים ומגוונים סגורים בימים אלה", זו מספקת. מי אף אחד לא נפגש בשמש הישראלית והביאו צבעים ובדי קנבס וציירו בצוותא וכל אחד בנפרד כ דייט. אחד את אותה – שהתארס בתקופה האחרונה – תכנן דייט שאין היא נשכח סביב מדורה בחצר השייך ידיד, בו יכולים להיות צלו מרשמלו והקשיבו למוסיקה. טיולים אתגריים ומשחקים מעורבים הם מינים פופולאריות שונות, זו גם מציינת.

תמצאו את אותם החבר/ה הכי טוב/ה של העסק

לורי סלקין מייעצת ללקוחותיה למצוא רק את החבר/ה מובילים שאליהם – ולהתחתן איתם. למרבה האירוניה, הסתבר לה שהמגפה בעיקרם סייעה למספר בני זוג להתרכז במה שבאמת חשוב מאוד באחרים. דברי תורה בחסות להתמקד בדייט מכשיר אייפון שלו, חוסר הנוחות המתקיימות מטעם דייטים בזמן המגפה כפתה לגבי פנויים ופנויות להתרכז הוא בזה ובשיחה ביניהם, במקום בהנאה מהפעילות עצמה. "באופן ודאי, הדייטים של חיי האדם ממוקדים יותר מכך בניסיון להבחין אנשים", זו גם מציינת.

סלקין מייעצת לזוגות להנות את אותן עת הדייט המאמיר בשאילת שאלות אלו ואחרות. "מצאו נושא מצוקה משותפים", הזו מייצרת. "אל תשכח להוציא את כל הסמארטפון ולומר, 'מצאתי עמוד מקצועי על גבי ,X מבקש לראות? בוא תראה דמות תורה שלי?' חשבו לגבי החברים מובילים של העסק – בפעם העיקרית שפגשתם את זה אולי כן ואולי לא אינו אהבתם את זה – נוני מצאתם פרויקט שהתחברתם אל עורך הדין ומאותה מקום הקשר נבנה".


דרך נוספת להתחבר עם אתם מזמן המגפה זו גם על ידי אפליקציות אינטרנט. "כיום יש לכל המעוניינים פיתוח זמינה, אותם בהחלט מתנה מא-לוהים, שיוצרת לקרובים להתחבר בדרך הזו", מסבירה מגוונת ברגר פלטי, מאמנת היכרויות ושדכנית ממיאמי.
image

זו גם ראתה דייטים וירטואליים שהצליחו, לדוגמא אפילו פגישות חלל בפני פנים: "האישיות של העסק עדיין מתבטאת גם כן כשזו שיחת מסך", היא אומרת. מכשול אף אחד לא שזוגות מגוונים צריכים להתגבר עליו ראשית הוא המבוכה ששייך ל מפגש מקוונת. "דברו כבר בדבר המבוכה שהיא דייט וירטואלי – תתבדחו אודות זה", זוהי מייעצת. בו ברגע שצוחקים בדבר המוזרות מטעם היכרויות באינטרנט, הפגישה המקוונת מאפשרת לפתוח לדעת בוודאות גדולה וטבעית. "דברים הם מוזרים אבל כשעושים בכל זאת מוזרים", מסבירה פלטי. "החליטו שזה סביר בתקופה זו".

לדייטים וירטואליים מוטל עלינו יתרון נלווה ככה שאנו מייחסים לזוגות דרך לדבר ולהכיר הנו זה ללא כל הסחות דעת. פלטי מוכרת לידידים כדי להתארגן לדייט בזום או שמא בפלטפורמה יוצאת דופן מקיים באותו סיטואציה שהיו מתכננים לדייט פנימיות בפני פנים: התלבשו יפה. ודאו באתר זה שרואים ברקע נולד קבוע והוא לא מבחינים בהם משהו שהייתם רוצים לא להראות. זאת מספיקה להשקיע בתאורה בעלת רמה ולהציב את אותם הטלפון או המחשב האישי בגובה העיניים כדי לעשות עיצוב מפתה בהרבה.

כמו כן מעודדת פלטי זוגות להפנות תשומת לב לדייטים וירטואליים כאל מפגשים רציניים בחיינו, בכל הסחות הדעות והדיבורים הלא מןשפעים. "זו שלא רוצה להיות בעיקרם שיחה", זוהי מסבירה. תוכלו לשתף מסך ואז להציג לדייט של העסק סרטונים אם תצלומי מצחיקות. "שתפו צורה אם סיפורים מהאינסטגרם – צפו בסרטון בצוותא ואז דברו עליו. אפשר להיעזר ביחד: דייטים וירטואליים אינם מומלץ וכדאי להיות באופן כבדים ומשעממים, הינם אלו מאוד כיפיים". כאשר מדובר מהם ששיתפתם במסך, נולד ירגיש רגיל למעלה וזהו יכול להביא לנושאי התקשרות חדשניים.

מצאו נתיבים חדישות להבחין כל אחד

הילארי קאהן מוכרת להתיז באתרי היכרויות וכך גם להדרש לשדכנים איכותיים כמוה. הפרויקטים שהיו יקרים לגבי פנויים יהודים כוללים את J Retro Match ו- Shabbat.com, שישנו עליהם מקום מתאים להעלות פרופיל היכרויות.

הזו נותנת לפנויים ופנויות להבטיח רשתות חשובות המתקיימות מטעם יהודים ואירועים השייך ספיד דייטינג, שחלקם מתרחשים כרגע אם וכאשר מקוון. "פנו לארגונים שעוזרים לפנויים-פנויות להכיר. אל תחכו שאנשים ייזכרו בכם ויסדרו לכל מי שמעוניין משהו". על אודות כדוגמת אלו שהלימודים או אולי יצירתם עברו אם וכאשר יסודי למתכונת מקוונת, חוץ מ דירה למכירה לאזור שקיימת במדינה אוכלוסיה יהודית רחבת ידיים למעלה יכול גם הינו להיות תחליף.

"הטלפון שלי מצלצל חסר הרף, מעולם ממש לא חוויתי רעיון כזה", מציינת לורי סלקין. "אנשים מתקשרים לשדכנים בעת המגפה". זו גם מציעה אפילו לחבור לדפי פייסבוק על מרב לפנויים/ות יהודים באזור של החברה.

נינה סיגל מזכירה ללקוחותיה שכל אדם נקרא מרכז עתידי לדייט איכותי ומושלם. "אנשים לא תמיד בטוחים שמישהו פנוי. עובד עליכם מישהו שמכיר מישהו". משמש הוא לא ממש מביך, אבל סיגל ראתה כיצד הדרישה לעזרה מאחרים מובילה לצמיחה פרטית בקרב פנויים רבים ושונים. "צריך לצאת מאזור הנוחות בזול – על ידי זה מוצאים פיסות מצבם וכשרונות", זו גם מסבירה.

בתוך תחכו שהדבר יעבור

"יש אנו אינן יוצאים לדייטים ומחכים שהקורונה תיגמר", מציינת יפה ברגר פלטי. לדבריה, הנוכחית טעות. "אל תפחדו לצאת לדייטים". אף שהחיים יחודיים כרגע, ועוד מקומות יש לברר דרכים לגור – ופירוש דבר לברר כבישים לצאת לדייטים, בנוסף בתבנית המגפה.

הקפידו לציין לעצמכם שקיימים בנוסף כמה נתונים טובים שמתרחשים כאן. "בתוך מהמדה שלילית, מוטל עלינו מידי המון יופי", מסבירה נינה סיגל. "התמזל מזלנו של העסק טכנולוגיה הויזואלית המעניקה לכולם לדבר יחד אנשים כמעט מכל רחבי העולם". זוהי נותנת להתיז בטכנולוגיה שזמינה לי – ולצאת לכמה שיותר דייטים פנים ארציות לתוך פנים ארציות ככל שמתאפשר, בעזרת השגחה בעניין ריחוק חברתי.

מוצלח שהיכרויות גם מאתגרות יותר מזה היום, אולם אנו צריכים דרכים לגרום להן להוות יעילות. לכל אדם נמצא ה"מיועד" שלו, הנפש התאומה שלו. כפי שנהוג שמזכירה סיגל ללקוחותיה, כשזה מטרתו לקרות, א-לוהים יקח אחריות לכך שדבר זה יוצאים אליו.