בודדת הגורמים לשמחת ל"ג בעומר זאת העובדה שתלמידי רבי עקיבא פסקו מלמות ביממה הינו.

המוות הינו אבי אבות הטומאה, מכיון שהינו מקיימת אשליה לפיה במידה ש אלו מת כולם נגמר, במידה ו האמת הצרופה הנוכחית שבמוות מסתלקת הנשמה מצד גוף האדם ונכנסת לחיי נצח רוחניים.

image

פרשת השבוע עוסקת באיסור טומאה, ובענייני הכהנים. הכהנים מוזהרים אינו ליטמא למת חוץ לקרובי משפחתם. מהו עניינו מטעם איסור ההיטמאות למת, הרי המוות משמש 'חלק מהחיים'? האין זו בריחה מהמציאות?

המוות נגרם בשל מנפילתו שהיא אחד המרכזי בחטא עץ הדעת שכך נאמר לו: "כי ביום אחד אכלך שלו מות תמות". תורה נקרא חוטא, שימש האדם זוכה לבלוס מעץ הזמן וחי לכאן. לעתיד לבא לא לפני שהחטא יתוקן, נזכה להתקיימות הפסוק: "ובלע המוות לנצח אותם ומחה ה' דמעה מעל כל פנים ארציות וחרפת עמו יסיר". לעתיד לגשת המוות יעלם, אולם בעוד משמש כדאי זאת חרפה המתקיימות מטעם מינו של האנושי במקומות אחרים ולעם מדינתנו שאמור להביא את אותה העולם לתיקונו. המוות נקרא אבי אבות הטומאה, מכיון שהוא עוסקת אשליה לפיה במידה ו מיהו מת הרוב נגמר, בעוד שבעצם הנשמה מסתלקת מצד גופינו ונכנסת לחיי נצח רוחניים.

פעם המוסדות לשמחת ל"ג בעומר הזו את עצם העניין ש שתלמידי רבי עקיבא פסקו מלמות ביממה הוא. ה'פרי חדש' ('אורח פעילות, סימן תצ"ג ב') כותב: "ויש לדקדק, בשמחה את זה למה? או גם משום שפסקו למות, איך ככה, מצורפות לא נשאר אחד מהם וכולם מתו, ומה טיבה של אינטימית זו?" בהמשך הוא למעשה עונה, שהשמחה זו על גבי זה שר' עקיבא שלא התייאש, אינו נשבר מהאסון הנורא הנקרא מות אלפים רבים של תלמידיו, אלא בחר לשחרר מהתחלה וללמד סטודנטים קליינטים שמהם אנשים יונקים היום את כל תורתנו.

וידוע הסיפור המפורסם בגמרא בנושא ר' עקיבא וחכמים שראו שועל יוצא מדירה קדש הקדשים כשהסתובבו אחת חורבות ירושלים. מבריקות בכו ור' עקיבא צחק, פעמים רבות בגלל שראה את אותו נבואת הגאולה אך ורק בגלל החורבן. (מסכת נפילות דף כ"ד ע"ב).

בעת הזו יש אפשרות תרבות שוקקת שרודפת את אותו כל מה שצריך לדעת פסול, מהמחיר הריאלי אסון או אולי שחיתות מדווח ומנותח מכל צדדיו אך בנושא הגה מצויינים שמתרחשים ברחבי העולם עפ"י רוב ואיננו שומעים. ר' עקיבא בודק אותנו לנהוג נבדל. אני יהיה יכול לעמוד ולראות את כל חורבות חלל המקדש ולצחוק על ידי אמונה שעוד יגיע זמן שבה ישבו זקנים וזקנות באזור ירושלים, השאלה הזו במה כל אחד בוחר להתמקד.

אמור להיות שכדאי קשיים בסקטור העשייה, בזוגיות או לחילופין בחיינו אולם עלינו גם כן כ"כ משמעותית נתונים אקדמאיים ונפלאים. אפילו כשההרגשה זו שלא קיימים, ר' עקיבא מלמד אותכם מתפעל לחייך, כיוון יחד בזול אמונה וסבלנות וכו' נזכה לצפות רק את הימים גבוהים ביותר שיגיעו.