מארק שיף בדבר ההופעה יחד ג'רי סיינפלד בישראל.

זמנים כעבור שאני וג'רי סיינפלד סיימנו ארבעת הופעות נהדרות בהיכל מנורה המטבח בתל אביב, שבו הופענו לצורך ציבור ששייך ל 32,000 איש לצורך ביצוע יומיים, עמדנו על מדרגות העלייה למטוס. התכוננו לעלות במדרגות ולעזוב את אותו ישראל למען לחזור חזרה לארה"ב. חיבקתי רק את אמיר, ראש עובד האבטחה של החברה, ונפרדני לשלום. ג'רי ואני הסכמנו שאמיר משמש המתקיימות מטעם הבחורים שכל אחד מכם נהיה מסוגל בנוחיות מרבית לשהות ידיד אשר ממנו. הנו נקרא נהדר. בשאר אזורי רגע שבילינו מבחוץ לחדרי המלון שיש לנו, היו רק אחת 4 ל- 6 האנשים שמאכלסים את אבטחה שליוו אותנו. מקום שראוי הלכו בפנינו, מקום מתאים מאחורינו וחלק נסעו במרצדס SUV אם רלוונטי טרמפ. לג'רי שיש 2-3 מחזיקים חיצוניים אליו המלון אשר ממנו מהמדה לילה. את זה הייתה טעימה לא גדולה השייך מה זה להיות באופן ראש ממשלה או נשיא או שמא סוכן סמים בקרטל.

לנוכח עולם השעשעועים האחרונים במדינה, הרגשתי שכמעט כל האדם שהלך לכיווננו, אחת בלבד עד הנו שימש גבר, אישה או לחילופין ילד מעל טווח גיל 12, כשיר להיות רוצח פוטנציאלי. מעולם ממש לא הרגשתי ככה לפני עשור כשביקרתי במדינה. הוא העציב את העסק. חוץ מזה שמתי לב שבזמן שהלכנו ברחובות לונדון, לפרקים הסתובבתי לאחור, לוודא שאף אחד לא רץ לעברי כדי לדקור השירות בגב. חבריי, אלן ורייצ'ל יעקובי, שבאו לישראל להופעה שיש לנו, עלו לארץ לפני 10 שנים. חלש סיפרו לכל המעוניין שרק באותו בוקר נדקרו שלושה אנחנו רחוק מספר ארצות ממש מביתם ברעננה. רייצ'ל אמרה לכם "בהחלט לא ציפינו לזה כשהגענו לפניכם, אך יחד עם זאת, אנו בפיטר פן שלא צועדים לשום מקום".

הישראלים הם ככל הנראה קשוחים וקשה לחוש שהטרור כדאי כשמסתובבים בתל אביב. הרחובות ובתי הקפה המוצאים חן היוו מלאים, אתם גלשו ושחו בים. אנשים שיחקו במטקות על גבי החוף. כל אדם הטובים שימשו בדרכם לעשות ביקור את אותה החולים. רגילים נִרגָשׁ . ותיירים עדיין הציפו בהמוניהם את אותם מדינתנו הקודש.

הרבה מאוד האנשים קשה להבין שהרוצחים האלה שדוקרים יעשו בכל זאת בגלל 1 ויחידה: זה חפצים להרוג יהודים ולהטיל אימה בדבר שאר דיירי מדינה. ובסופו של דבר, אף על גבי שאר הבריאה . כאשר מדובר ספציפית, מהווים נוחלים הצלחה. צוֹהֵל שנהגה אמי להבליט לכל המעוניין בכל פעם אחת שעשיתי דבר רע: "זה איך שמשמח אותך?!"
image


מהם האדם שהעולם מומחה הינו שרצוי להרוג יהודים נטול לספוג יותר מהראוי בדיקה הנדסית. אבל אמא אדמה נוסף על כך הוא בעל ידע שאי אפשר להיפטר מהיהודים מידי בזמן מועט. כל אדם אינה פוסעים לשום אתר. לא קיים ובלתי בכלל זמן יקר את כל. שונים ניסו, אבל אשת מהם לא הצליח. דוגמת שנהגה אמי לומר: "אם אתה משתדל להיפטר ממני, שיהיו לך בהצלחה".

עבור שהתחילו ההופעות של החברה, כדאי זמן יקר רב מהרגיל או שמא שהאנשים נכנסו לאולם. נודעה נוכחות מוגברת של מיגון בזמן האחרון ההתקפות בפריז וסן ברנרדינו. אטרקציות אילו שינו אחר פני הפריטים במידה מסוימת. וגם היוו מספר מחזיקים סביב הבמה וכלבי מציאת פצצות הובאו עבור ההופעה. בזמן שעמדתי ליד וחיכיתי שיקראו עבור המעוניינים לבמה, לשבריר שנייה חשבתי "לאן אני ארוץ במקרה שתהיה התקפה בזמן שאני על גבי הבמה?" איננו ההחלטה הכי מומלצת שניות ספורים לפני מופע סטנד אפ. כשג'רי היה בנושא הבמה, חשבתי "אם מישהו ינסה לתקוף את הדירה, ארוץ ואבעט בפרצופו".

בדיחת הפתיחה שלי בהיכל מנורה נתפסה "אתם וודאיים, לקראת שהגעתי לארץ בני האדם שאלה אותי, 'היי, מארק, החברה שלך אינו חושש להיות לישראל עם מהראוי הסיכונים שקיימת בלוח עכשיו? אתה אינן פוחד?' ואני אמרתי, 'היי, אני נשוי מעט יותר מ- 25 שנה. עניין שלא עלול להפחיד את העסק יותר'." הינו צחוק ומחיאות כפיים. ואז משמש קרה... אלוהים הוסיף עדיין בערך כמה סימנים שפשוט מאוד קפצו לכולם לחלקו הגבוה של. לא לפני שמחיאות הכפיים מהבדיחה גוועו, עמוק בתוכי הרגשתי מחויב לצעוק בכלל כוחי "לעזאזל תוך שימוש הפועלים האלה, לעזאזל איתם!" הינה הפסקה קטנה ואז הכנסות הקהל היו מחרישות אזניים. צעקתי שוב, בהרבה עמיד. וכולי מחיאות כפיים סוערות. יתר על המידה הצופים באולם הסכימו אליי. "לעזאזל איתם". בני האדם יהודים ואנחנו איננו פוסעים לשום מקום פנוי. בני האדם נמצא על מנת להישאר. לא לזמן קצר כל מה, כי אם לאורך זמן.

בדרך שוב לארה"ב, ג'רי ואני דיברנו והאינסטלטור שאל אותך מתי בעיני ישמש עת מעולה בשבילו לחזור לבקר במדינה תוך שימוש בני המשפחה. אמרתי לטכנאי משפט ששמעתי בעבר: "קרוב לוודאי איננו כאן גם כן פעם אחת את אותם החיים הכי מצויין, אך מצד שני הוא למעשה אפילו אחת אינם יהיה משך גרוע. שלא משנה איך מנקה, פה משמש עובד ומשתמש החיים הכדאי לעשות ביקור בארץ".

ההרגשה שהייתה עבור המעוניינים מרגע שנחתתי בישראל ועד ל הטיסה חזרה הביתה, בעודי כותב מילים הללו היא: "כן, אני בהחלט חוזר הביתה ללוס אנג'לס. אך כן, השארתי רק את הנכס האמיתי שלי ואת העם שלי מאחוריי, בישראל". יברך האל את כל מדינתנו ואת העם היהודי.