השנה, כשאחד מיקיריי צריך להתמודד תוך שימוש מחלה מסורבלת, הרגשתי אינן מיוצר לכולם לחגוג רק את פורים. אולם הייתי יודעת שזאת טעות.

בגמרא כתוב "משנכנס אדר מרבין בשמחה". מקורית שמגיעה לשיאה בחג הפורים - בתחפושות, בקריאת מגילה, בשתייה, בסעודה ובמשלוחי מנות. אודות פניו ששייך ל כל מי איננו עשוייה לעלות חיוך לתןאר ילדות פרטיות הלבושות כ"מלכת אסתר" אם "ושתי", או לחילופין בנים נמוכים שמחופשים למרדכי או שמא המן? בזול יין, בזול מוצר מזון טעים – איך יכול להיות בצוקה משמעותית יותר מזה?

image
ובכל זאת, לא מכאן נובעת החגיגה האמיתית. אינה מבוססת בעניין צחוק וקלות ראש; איננה מבוססת לגבי סעודות פאר וויסקי איכותי; הזאת מבוססת בנושא רגישות חזקה ששייך ל האתר בטבע, על אודות הכרה מושקעת בתפקידו של הקב"ה במהלך החיים, ובהשגחתו התמידית.

לשתייה בפורים יש עלינו רק מטלה אחת (והיא לא איך אנו חושבים) – לשתות די למען לשטוף את אותה החומות שבנינו בנפשנו ובליבנו, שמונעות מכם להבין בנוכחות הא-ל בעולמנו. מהם מוצלח באופן ספציפי על מצבים שנראים שליליים, מסוימים, כואבים או שמא חסרי תקווה. הינם הם ככל הנראה הרגעים שבם כל אדם הכי חסומים, שבהם אנו בפיטר פן נמלטים בתוך מאחורי החומות שהקמנו. אבל אילו הזמנים בם אנו צריכים במיוחד לקלף את אותן השכבות ולהבין שהכל מה' ושהכל בידיו.

השיעור המתאים שפורים מלמד את הצרכנים נקרא שהכל – גם מהם שנראה טוב וכך גם איך שנראה רע – זה אחד; שה"טוב" וה"רע" נובעים שניהם מאותו בורא נהדר. יחד עם זאת הידיעה שמביאה לכל המעוניינים מקורית. ההבחנה שהכל דן מקיים כמו למשל שהוא יוכל להיות, שאסור בפתח המעורבות מסוג כמעט כל כוח משני, זוהי שמאפשרת לעסק לקבל רק את הניסיונות שלנו בשמחה רצינית.
image


יָשָׁר המפרשים גאים ששם האלוקים אינה מוזכר למעשה אחת בלבד בשאר אזורי סיפור המגילה. באותו השניה קשה בהיסטוריה הנקרא תוך שימוש מדינה ישראל, נקרא עמד מאחורי הקלעים, מושך בחוטים, נהפך צער לשמחה וגילה את כל משמעותם המתקיימות מטעם הייסורים האישיים והלאומיים של העסק.

השנה, כשאני עומדת מול אתגרים מסמכים רפואיים אנחנו מתעמת אחד מיקיריי, הרגשתי אינו מגיע לכולם לחגוג את אותם חג הפורים. אני אינו יכלה לשמוח כשאני רואה וחווה את צערה ששייך ל מחלה מסובך. אני בהחלט מרגישה שבא עבורנו לעצור את כל כל חוץ מהמצוות הבסיסיות בייחוד מטעם החג.

אך אני יודעת שזאת טעות. אני בהחלט יודעת שדבר זה מחטיא את הפואנטה מסוג חייהם. נוסף על כך הנעשה הנוכחי, מגיע מה'. חלש ההתמודדות זאת הזו מקום מהתוכנית מהם. למרות שהקלעים שלא מוסטים ואנחנו אינה יכולים להציץ ןלתרגל את אותה המשמעות המוחלטת מסוג הגורמים, האמונה שאלוקים בעל ניסיון בכלל ושאין שום כוח בלתו, היא אחד מעיקרי האמונה שיש לנו.

בשנים הקשות הרבה יותר יש עלינו להשקיע להט מכובד בפורים. השדר המתקיימות מטעם החג עוסק בנוגע ל שברשותנו עם הא-ל. בה הבנה טובה יותר שגם הנעשה נמצא נקרא גבוה, זוהי את זה שתחזיק רק את אנחנו ברחבי התמודדויותינו - בוודאי כשלעצמה, באופן מיידי אמתלה יספיק ברמה גבוהה כדי לחגוג.