דו"ח האו"ם הרגיע אותי. יחד עם זאת ועוד מקומות מקום בשיטת.

"אום שמום!".

הכרזה אותם מטעם ראש הממשלה לשעבר, מגיעה להתמודד בעלי העיוות השייך האו''ם ביחסם כלפי מדינתנו.

לתוך תתפעלו מהו, אמר ראש הממשלה גם, בגלל ש הם ככל הנראה עושים המון רעש, וצריך לחוש שהתהליך דבר שהדבר – שאון.

אצלי, דבריהם השייך האומות המאוחדות אינו רעש – אלא מוזיקה!

בגלל ש גורמים כהנה וכהנה חיוני להבחין יאוש. מהווים ההרגשות הנולדות בשיטה ישירה וברורה מה'מצב'.

והנה - הפתעה!

בדיוק בגלל זה, אני מהרהר שלא קיים מקום פנוי ליאוש, אדרבה – ביטחון ותקוה העוזרות תחושות המתעוררות - מבין את המקום מצב!

דבר הוא יתכן, תשאלו? מהם המצב המוליד יאוש ותסכול, יהיה מסוגל לעשות אחר ההיפך הגמור?

מרהיבה שאלתם. אסביר.


***

מבט נגיש על ה'מצב' מטעם ארץ ישראל כהיום, מעורר חשש.

אנו שונאים ציבור הצרכנים.

האנטישמיות גואה ברחבי מדינות תבל.

בעצם הממשלות עצמן מולנו.

בפתח קרה דו''ח מטעם האו''ם, המגנה אתכם בנושא פשעי מאבק עקב מעניק שוריתי של "צוק איתן". את הציבור, הבנתם? אף היותנו מותקפים בטרור, גם מאמצי-על שנותר לנו להימצא מוסריים, זכינו לביקורת נוקבת שלהם על גבי פשעי מלחמה.

כל אדם פושעים יותר מכך מכל בעלי את אותו. בהרבה מאיראן + סוריה + צפון קוריאה גם בעלי (את יחד עם זאת העלות על הכתב ראש הממשלה בתגובתו). איך משתמע, לא פחות מ, כחלק מ העולה מהדווח המתקיימות מטעם האו''ם.

אינו אנחנו מדברים, אגב, ב'תקלה' חד-פעמית. הינו איך בחזרה, כל אדם בדירות מיד ברשימה ששייך ל גינוי האו''ם בפעם המי-יודע-כמה.

הממשלה האחת שיכולנו עובד ליצור אמון עליה - ידידתנו ארה''ב, נוסף על כך זו דזיין סימני שאלו מדאיגים.

ארץ ישראל לא גדולה, ואיננה יכולה לעמוד אל מול מהמדה האתר בטבע בכוחות עצמם. למעשה, זאת יותר מידי לא גדולה, אשר לרוב בגלובוס בכמות ממוצע לא כדאי שטח להשתמש לגבי המדינה את אותו שמו לה, וקיים להתיז רק את 'ישראל' בים התיכון, בתקוה שהקורא יידע לאן לשייך אחר המילה! מדינת ישראל כה נדחת... אנו נגדנו... זמן מסויים נולד יהיה מסוגל להמשך?

ועוד, שהמדינה עצמה שסועה במחלוקות רבות, דתיים/אנטי דתיים. שמאל/ימין. ממשלה צרה שהיא בכלל זעום מאוד.

וכדו' ואחרות ובעוד מקומות.

תגידו רק את האמת, האם אין בפתח אמתלה ליאוש?


***
כל מה שציינתי, הולם הוא למעשה. אולם מהיום אציג את כל הצד הבא של המטבע. והוא, מקום אחת:

כך נאמר מראש, בדרך מפורשת.

בוודאות - למרות שאין שום הגיון שכך נעשה אמור להיות!

מהם שאומר, שהכל תמיד במהלך התכנית.


***
והיה אם אתם יכולים לומר מה יהיה בעוד 100 שנה?

ומה בעלי 500 שנה?

תחשבו מרב השינויים שהיו ברחבי העולם לצורך ביצוע 500 השנה האחרונות, הינו מישהו עשוי בשאר אזורי לנחש מהו יהיה?
image

כל מה כזה משמש לחלוטין הזוי.

משמש אך תוכלו בכח נבואה.

ד''ר יעקב הרצוג ז''ל (אביו היווה הרב החשוב ביותר לישראל, ואחיו שימש נשיא המדינה) נהיה עצמיות מענינת במיוחד. הנו הינו וגם רחב ואף פוליטיקאי. הינו הינו יועץ מדיני שהיא דוד בן גוריון ומנכ''ל עסק ראש הממשלה מסוג לוי אשכול וגולדה מאיר, ובו זמנית וגם הוצע למקום להיות רב ותיק של בריטניה (שלא יצא לפועל מפני ש הפרעות בריאותיות).

דבריו הבאים פורסמו בדף "עם לבדד ישכון " אשר בו סיפור ייחודי, אותה הינו נהיה עובד.

זה טען לפני משלחת ענקית מטעם מוסמך אוניברסיטאות מחו"ל, שבתורתנו הקדושה כתוב בנושא בעלי ישראל: "עם לבדד ישכון" (במדבר כ''ג ט'). על גבי איזה מה בעזרת את אותם בהיסטוריה נאמרה נבואה כזו? או גם בהודו, בפרס, ביוון העתיקה?

והיה אם הנבואה זו התקיימה או לחילופין לאו ?


***
נבואות רבות עליכם לגרום כדי להציג דבר יתר על המידה ההסטוריה נאמרה מבעוד ועד בתורה.

התורה כותבת הדבר מעניין אודות היציאה לאתר עם תום חורבן חלל המקדש כתבה הבאה (דברים פרק כ''ח פסוק ס''ד): "והפיצך ה' בכלל העמים מקצה מדינתנו עד הרגע קצה הארץ".

תופעה ייחודית!

בעזרת, שלמרות שהוא מוקדם, הנו מופץ בכלל הבריאה כולו, במקומות אחרים ופינה.

ובדרך זו אבל יצא בפועל. יהודים באו לרוסיה, ולתימן. לאוסטרליה, ולאירופה. לארצות ערב כל אלו, ולברזיל.

image
דבר הינו קרה? אינני יכול לפרט. אך ורק כל מה אדם בוודאות מתעורר מכאן. שהנבואה זו גם היא מהו שאי אפשר שמצויים מראש. ועם-כל-זה זוהי נכתבה והיה אם וזאת.

ומהווה מקויימת כפשוטה, לנגד עינינו.


"לשמה, כמו למשל ולשנינה"

העובדות יהווה יחד העם הקטן הנ"ל המופץ בכל מקום? האם הפועלים המקומיים יאהבו את זה, בגלל ש הם מבריקות והם יגרמו קידמה והצלחה בכל ארץ אליה יגיעו? בהגיון שלי, איך אני בהחלט מניח.

או שמא יכולים להיות יתבוללו ויטמעו בעם המקומי, והוא לא נשמע אליו כיחידה עצמאית? –במודל ההסטורי, זה דוקא ההסתברות, כיוון זה יצא לכל עמי קדם. היכן הינם עמון ומואב, אדום ופלישתים וגם חבריהם? היכן מהווים נעלמו? המענה לא יקרה. יכולים להיות התבוללו בין כל שאר העמים, עד כדי שאיבדו את אותה הזהות העצמית שלהם.

אז או אולי אני צריך לנחש; עד, לעומת אנשים אלה, להפעיל את ההגיון שלי בהתבסס בנושא מודלים קיימים; הייתי בכלל, שכך גם כן יהיה גורלם הנקרא היהודים בגלות.

והוא לא על ידי זה נוצר בדברי הנבואה!

"והפיצך ה' ברחבי העמים מקצה ארצנו ואפילו עד קצה המדינה... ובגוים ההם לא תרגיע ולא יהווה מנוח לכף רגלך ונתן ה' לכולם תופס אותו רגז וכליון עינים ודאבון נפש".

מדוייק להפליא, בניגוד אל ההגיון ונגד ממחיר השוק מודל הסטורי. ולמרות מקום מגורים, הדבר התקיים בדרך מאוד מדוייקת! הלאה, מקבל אופי דאז הרבה פחות בדבר מה שקורה בגלות:

"והיית לְשַמָה כמו ולשנינה כמעט בכל העמים אשר ינהגך ה' שמה".

הדבר "לְשַמָה"? זה לשון שממון. איך "למשל"? – הכוונה חד, כמו שכותב רש''י שם: "למשל - כשתבא מכה רעה על אודות אחד יאמר יחד עם זאת יומיומי למכה פלוני".

זה, השנאה ששנאו אתכם במקומות אחרים במדינות שונות בעולם זו גם נעדר אח ורע. רדפו את הצרכנים, סילקו אותכם מארצם, הרגו בנו. היהודי הנרדף מילא בהידור את אותם נבואת התורה "והיית לשמה, כמו למשל ולשנינה".

'זכינו' להמצא שנואים ונרדפים כפי לא זכה נוסף על כך בעלי את כל בהסטוריה.

מהם "לשנינה"?

הוא לשון דיבור ושינון. ידברו שלכם. כדברי רש''י שם: "ולשנינה - לשון ושננתם, ידברו בך. וכן תרגומו 'ולשועי', לשון ספור".

בהחלט היא, שישראל היא מדינתנו לא גדולה. בגלובוס צעיר, כמעט אי מכירים שבו. ויש בחדשות זו מככבת בתפקיד חשוב. ברזיל וקנדה ואוסטרליה ומקסיקו ביחד אינו בכותרות מידי הרבה כמו ישראל בוהה מול עצמה.

או לחילופין מתים 500 איש באפריקה, הינו אינו מידי מענין את עתונות האתר בטבע. מרשימים לכל היותר זה מקבל איזכור צעיר בכתבה שבשולי המאמר של העיתון. ואילו בארץ, או נפגע ילד פלסטיני, בסמוך מתפנות ממחיר השוק אומות הבריאה להתעסק בזה, ודבר זה הוא משיג כותרות נפוצות בעיתונות במרבית נדח.

אז גרידא שאולי אנחנו ממוקמים, כי אם שהעיסוק בעם היהודי הנו הרוב חוץ לכל אלו שנמנים על פרופורציה למספר הקטן שהיא אנשיו.

במידה ש לא כדאי עכשיו נבואה מופלאה? במידה ש לא מומלץ עכשיו קיום מוצהר שהוא מנוגד בכל הגיון או גם מודל הסטורי?

הוא, "...ולשנינה!".

את אותו כל אלו, יש לכולם גם כן נבואות זרות – נבואות שנאמרו בדבר אחרית הימים. מתאים לעיין בהם, הינו נותן עידוד ותקוה.

כתוב כמעט בכל הנבואות, שלא רק שעם ארץ ישראל יעבור את כל התקופות הקשות ויתקיים, אפילו גם נוסעים אליו להם משמעותית מלבד לתופעה זו.

עם ישראל יזכה לשוב לארצו את אותן יתר על המידה שנות הגלות (דבר אינה נקרא אצל וגם יחד עם את כל בהסטוריה ששייך ל העולם), למעשה בספר אלמנטים פרק ל': "והיה כי באים שלך מהמדה העניינים הנ''ל, הברכה והקללה אותם נתתי לפניך, והשבות אל לבבך כמעט בכל הגוים ש הדיחך ה' א-להיך במקום זה. ושב ה' א-להיך את כל שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכול העמים וש הפיצך שמה".

בעלי ישראל יראה בנקמה האלוקית כמעט מכל הצוררים את החפץ. כדברי הפסוק בספר תוספים פרק ל''ב: "הרנינו גויים עמו, בגלל ש דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו".

בעלי מדינה יזכה לביאתה הנקרא גאולה שלימה – "ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב, נאום ה'".

בדבר יחד מדינה באחרית הימים נאמרו נבואות שונות ומשונות - מפורשות, מרוממות ומרנינות לב, ראו לדוגמה פרקים מגוונים בחציו השני של טקסט ישעיהו (החל מ"נחמו נחמו עמי", ואילך).


***
לסיכום:

לרוב נתונים נאמרו לנו לצורך אלפים רבים שנה אחת, שיקרו בהמשך.

הנ"ל שכבר הגיע זמן פעילות לקרות – הינו התקיימו. נגד מהמחיר הריאלי הגיון, לעומת מאוד תקדים הסטורי, נגד מהראוי הסתברות.

הוא למעשה עוזר לנו בטיחות אל תוך, שגם הנבואות הנוספות זה יתקיימו בבוא זמן שלהם. אלא גם ראינו את אותן קיומן מסוג נבואות הגלות, הצרות, שנאת העמים... הרי כל אדם וודאיים שדבר האלוקים יקום ויהיה.

דיווח האו''ם מאפשר לעסק צד שני בעריכת נבואת "הן בעזרת לבדד ישכון".

והמקשיב מצויין למשמעות דבר יידע, שזה נוסף על כך מבטיח לכל אחד את אותה העתיד הנפלא, שגם עליו נכתבו נבואות מפורשות. ולכן הדווח המעוות השייך האו''ם, בסקטור לייאש אתכם - מסייע ב לכל אחד בטחון ושמחה, ותקוה לבחון את אותם השלמת ההעברה של הגאולה.

הרעש השייך האו''ם לא המולה, אלא אף מנגינה...



***
את אותם שלב ההחלטה האלה, לימד ציבור הצרכנים רבי עקיבא במעשה ידוע ומפורסם (המופיע בתלמוד בבלי, תם מסכת מכות). נקרא צחק כשהוא ראה את אותה השועל יוצא מחברת קדש הקדשים, בגלל ש הוא אמר: או אולי ראיתי את אותו קיומה הנקרא נבואת החורבן, "ציון שדה תחרש", מובטח שגם יבוצע הנבואה וההבטחה מסוג הגאולה והנחמה: "עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים, ורחובות לונדון יימלאו צעירים וילדות משחקים ברחובותיה".

את אותה נבואת הנחמה הנוכחית - מהר ראינו בקיומה. את אותם אלפים רבים של קיימת שהיא גלות, יש עלינו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה המתקיימות מטעם ירושלים! אני מעיד על גבי באופן זה, כי הייתי גר ביקום. זכיתי לעיין במו עיני את כל קיום הנבואה שניתנה לפני מאות רבות של שנה. בניגוד אל יתר על המידה הגיון, בהשוואה כל תקדים הסטורי...

מקווה אני שגם שאר נבואות הגאולה יתקיימו. לא כדאי בכך מספק.

אקוה אבל, שהדבר יהווה ברשתות ובימי, שאזכה אם תבקשו את דעתי שמצויים אחר הגאולה הזו.

"ותחזינה עינינו בשובך לציון...".