ساخت بک لینک و تاثیر آن در سئو : بک لینک خوب، بد، زشت

چگونه بک لینک با کیفیت برای سایت ایجاد کنیم؟

ساخت بک لینک یکی از روشهای سریع افزایش سئو و ورودی گوگل سایت است. بسیاری از سئو کارها فقط با بک لینک کار میکنند که البته به شما خواهم گفت این خوب است یا بد (شاید هم زشت!) اما درهرصورت بک لینک سازی تأثیر شگرفی در سئو دارد. چرا؟


image

آموزش لینک سازی در وبلاگ با 7 نکته

در دوره آموزش سئو در یک جلسه ۲ ساعته درباره بک لینک سازی صحبت کردم.

فرض کنید یک نفر به شما میگوید برو و فلان مدل موبایل را خریداری کن. طبیعتاً شما فقط این محصول را به ذهن میسپارید و ممکن است آن را خریداری هم نکنید. اما یک فرد بسیار معتبر که ۴ مدرک فوق تخصص دارد (بیایید اصلاحش کنیم.:) فردی که ۴ منزل فول لوکس در بالا شهر تهران دارد و یک وبسایت با بازدید بالا:D) به شما میگوید فلان موبایل را بخر. قطعاً انتخاب اول شما این مدل موبایل خواهد بود. چراکه حرف این شخص تأثیر بسیار زیادی روی رفتار شما دارد.

ساخت بک لینک و تاثیر آن در سئو

بک لینک خوب

بک لینک بد

بک لینک زشت

خطاب به دوست گرامی که میخواهد در عرض یک هفته در نتیجه اول گوگل باشد:

چطور سایت را در عرض یک هفته به صفحه اول گوگل منتقل کنیم؟



image
ساخت بک لینک و تاثیر آن در سئو

گوگل هم دقیقاً اینطور رفتار میکند. https://www.pawer.global/members/tomatopaul2/activity/210088/ یک وبسایت معروف و معتبر به سایت شما لینک بدهد، شما در نتایج بهتر گوگل قرار خواهید گرفت. در این مقاله بک لینک را به ۳ دسته خوب، بد و زشت تقسیم میکنم. باکمی حسابوکتاب دریابید که کدام بک لینک را استفاده کردهاید.

در خوب بودن بک لینک شکی نیست و در تشخیص خوبی نیازی به اماواگر نیست. کافی است اصولی و اخلاقی و بدون انجام کارهایی که به دور زدن گوگل منتهی میشوند، لینک سازی کنید. آنوقت شما هم بک لینک خوب دریافت کردهاید. این کار چندان آسان هم نیست. شما باید مرجعی شوید تا هرکجا که نام حوزه کاری شما آمد، لینکی هم به وبسایت شما داده شود. مثلاً هرکجا نامی از وردپرس آمد شما به یاد داشته باشید که میهن وردپرسی هم است و سایت ما را در مقاله خود لینک کنید. بهترین راهکار برای ساخت بک لینک خوب این است که اخلاق خود را خوب کنید و به دنبال راهکارهای یک شبه به رتبه اول گوگل رسیدن نباشید. کاری که ما همیشه پیشنهاد میکنیم.

خدمات این سرویس رایگان می باشد

بک لینک بد مثل یک فرد تربیتنشده رفتار میکند. سعی میکند خوب باشد ولی چیزی جز ضرر و زیان برای سایت شما ندارد.

این نکته را در هیچ سایت یا مقالهای ندیدم و میتوان گفت یکی از حدسیات تستشده خودم است که به نتیجه هم نرسیده. (البته که سئو تماماً حدسیات است و هیچ منبع دقیقی که توسط گوگل ارائه شود ندارد.) نکته این است که اگر ما بخواهیم بهجای گوگل فکر کنیم. دقیقاً چه فکری درباره لینکهایی که در ساید بار و فوتر و هدر سایتهای مختلف است، خواهیم کرد.

اگر شما بهجای گوگل بودید، این لینکها را بهعنوان یک لینک واقعی و طبیعی در نظر میگرفتید؟ اصلاً اگر فردی بخواهد بک لینک خریداری کند، چه جایی بهجز فوتر و ساید بار سایت موردنظر قابلاستفاده است؟

پس بک لینک بد یعنی آن بک لینکی که بهصورت Sitewide استفاده شود. یعنی در تمام صفحات یک سایت این بک لینک را قرار دهیم. بدون شک تأثیر این مدل بک لینک بهتر از بک لینکی که در متن مقاله قرار میگیرد، نیست.

این مدل بک لینک بد را استفاده کردید و نتیجه هم گرفتید؟! بیایید با بک لینک زشت آشنا شویم. https://telegra.ph/جذب-بک-لینک-رایگان-مطابق-با-الگوریتم-های-گوگل-در-سال-2021-06-12 ?

بک لینک زشت

هر از گاهی دوستان نزدیک با من تماس میگیرند و ادعا میکنند که یک نفر به ما گفته ۳۰ میلیون تومان به ما دهید. سایت شمارا در عرض یک هفته به نتیجه اول گوگل میآوریم. از بس این توضیحات را برای دوستان دادم خودم هم خسته شدم. ازاینپس لینک این بخش بعدی مقاله را برایشان پیامک خواهم کرد. 🙂

خطاب به دوست گرامی که میخواهد در عرض یک هفته در نتیجه اول گوگل باشد:

مهم ترین نکات خرید بک لینک در سال 2021 ~ وبیت
قربانتان گردم! دوست عزیزم! تمام این دوستانی که با ۳۰ میلیون تومان سایت شما را به صفحه اول گوگل منتقل میکنند یا با گوگل دوست و شریک هستند. (که با قیمت فعلی دلار یاهو هم به شما اهمیتی نخواهد داد.) یا میخواهند شروع به ساخت بک لینکهای زشت کنند.

در هر صورت بعد از گذشت چند ماه، سایت خود را در صفحه ۱۰۰ گوگل هم نخواهید دید!

چطور سایت را در عرض یک هفته به صفحه اول گوگل منتقل کنیم؟

بهراحتی! مثل این دوستان بهاصطلاح سئو کار، شروع کنید به خریدن بک لینکهای زشت و جعلی. الگوریتمهای گوگل تشخیص میدهدند که سایتهای معتبری به شما لینک دادهاند. حالا روزبهروز پیشرفت خواهید کرد و در عرض یک هفته درنتیجه اول گوگل نمایش داده میشوید.

خرید بک لینک طبیعی و دائمی

بعد از گذشت چند ماه از این ماجرا و به اتمام رسیدن مهلت تبلیغات لینکی شما، گوگل متوجه میشود که شما این لینکها را خریده بودید. سایت شما پنالتی شده و دیگر در صفحات آخر نتایج گوگل هم دیده نخواهید شد! حالا با دامنه خود خداحافظی کنید و یک سایت جدید از ابتدا راهاندازی کنید. آموزش اصولی سئو را هم ببینید تا دوباره نیاز به راهاندازی سایت و هدر دادن وقت و هزینه نداشته باشید. 🙂

موفق باشید.

مدیر سئو L مجله آموزشی خبری کسب و کار