آیا کامنتگذاری در بلاگها بکلینک حساب میشود؟

تاثیر لینک سازی در سئو سایت چیست؟

در دوره رایگان آموزش سئو و در فصل 5 بطور مفصل درباره اینکه بکلینک چیست و چطور بکلینک بسازیم صحبت میکنیم. در این مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا بکلینک کامنتی برای سئو سایت مفید است یا خیر. و آیا اصلا کامنتگذاری در بلاگها بعنوان بکلینک در نظر گرفته میشود؟

بک لینک چیست و چگونه بک لینک صحیح بسازیم؟

حتی اگر کامنتگذاری در بلاگها برای لینکسازی (دریافت بکلینک) مفید نباشد، اگر بطور درست استفاده شود، میتواند بالقوه باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

سوال:

آیا کامنتگذاری در بلاگها برای دریافت بکلینک مفید است یا اصلا تاثیری ندارد؟

بک لینک رایگان [آپدیت 2021] - 8 راه آسان دریافت بک لینک
اگر در حال حاضر در حال راهاندازی یا مدیریت یک سایت وردپرسی هستید، مخصوصا سایتی که افزونه Akisment را برای محافظت در برابر اسپمها فعال نکرده، بخوبی میدانید که مردم عاشق کامنت گذاشتن در پستهای بلاگها هستند فقط با یک هدف آن هم قرار دادن لینک در کامنت.

میتوان گفت این روش باعث کنجکاوی خیلی از افراد شده که آیا این تاکتیک امروزه راه موثری برای دریافت بکلینک است یا خیر.

برای پاسخ به این سوال باید گفت که لینکسازی با کمک کامنت، بکلینک محسوب نمیشود. راجر مونتی از مجله Search Engine Journal یک فهرست تهیه کرده که در آن 18 تاکتیکی که نباید در ساخت بکلینک استفاده کرد را لیست کرده است. در این لیست بکلینک کامنتی نیز قرار دارد.

فراز و نشیبهای کامنتگذاری برای دریافت بکلینک

کامنتگذاری در بلاگ سالهاست یک تاکتیک پرطرفدار برای ساخت بکلینک است (بکلینک کامنتی).

ممکن است با اطلاعات قدیمی زیادی مواجه شوید که استفاده از این تاکتیک را توصیه میکنند به این دلیل که یک زمانی بسیار خوب جواب میداد. https://controlc.com/b1f6ecc8 /p>

دقت کنید که میگوییم یک زمانی! نه در حال حاضر. این روش دیگر جواب نمیدهد! در واقع زمان زیادی است که جواب نمیدهد.

مثل خیلی از تاکتیکهای دیگر ساخت بکلینک، این روش هم به سرعت مورد سوءاستفاده قرار گرفت.

چگونه عکسها را برای سئو بهینه سازی کنیم؟ نکاتی درباره سئو تصاویر

منظور از Disavow چیست؟ نحوه بی اثر کردن لینکهای مخرب و اسپم

چیزی که از دست رفت کامنتهای پرمعنی و متفکرانه افرادی بود که وقت صرف میکردند تا مقالات را بخوانند و آگاهانه کامنت بگذارند.

در عوض، پستهای بلاگ به سرعت مورد تهاجم کامنتهای اسپم و بیربط قرار گرفت که با تنها یک هدف تولید میشدند، آن هم ساخت بکلینک با متن پیوندی (Anchor Text) که شامل کلمات کلیدی است.

سرانجام، اسپمرها ابزارهایی ساختند که این فرایند را بصورت اتوماتیک انجام دهد. و کامنتهای اسپم به سرعت مشکلات قابل توجهی را برای صاحبان سایتها ایجاد کردند.


image

بیشتر پلتفرمهای بلاگنویسی و سایر سیستمهای مدیریت محتوا که به کاربران اجازه کامنتگذاری میدادند شروع به پیادهسازی ویژگی نوفالو روی تمام لینکهایی کردند که بازدیدکنندگان سایت در داخل کامنتها قرار داده بودند.

تگ نوفالو در سال 2005 توسط گوگل منتشر شد تا به صاحبان سایتها کمک کند با اسپمها مقابله کنند و برای منتشرکنندگان مطالب، جهت استفاده روی لینکهای Sponsored و تبلیغاتی که روی سایتشان به فروش میرسد.

بعنوان یک صاحب سایت، کامنتهای کاربر روی محتوای شما میتواند به پیشرفت رتبه شما کمک کند.

بسیاری از کامنتهای پست شما نه تنها نشانه آن خواهد بود که پست شما تعامل (Engagement) بالایی ایجاد میکند، بلکه حتی میتواند محتوای باارزش و قابل ایندکس بیشتری را فراهم کند که مکمل محتوای شما باشد.

چگونه بک لینک معتبر برای سایت پیدا کنیم؟

کامنتهای کاربران میتوانند فهم بهتری نسبت به موضوع صفحه بدهند و معمولا شامل کلمه کلیدی هدف میباشند. کلمه کلیدی هدف که سایر عبارات کلیدی از آن مشتق شده و گاهی تبدیل به کلمات کلیدی طولانی شده است.

در حوزههای کاری خاص، از جمله بلاگهای غذا، کامنتهایی که روی طرز تهیه غذاها گذاشته میشوند معمولا این امکان را برای بازدیدکننده فراهم میآورند که یک رتبه یا امتیاز به آن دستورتهیه بدهند. یک عملکرد بسیار باارزش.

پس لطفا کامنتگذاری در بلاگ را بعنوان روشی برای ساخت بکلینک استفاده نکنید.


image

اگر به دنبال دیده شدن در حوزه کاری خود هستید، توصیه میشود در پستهای مرتبط که میتوانید کامنت مفید و ارزشمند براساس تخصص خود در آن موضوع قرار دهید، کامنتگذاری کنید. بعدا متوجه میشوید که ممکن است کاربری کامنت شما را دیده باشد و آنرا مفید یافته باشد و از سایت شما بازدید کرده باشد.


آموزش لینک سازی در بلاگ ها - مدیر سئو

نتیجه اینکه گذاشتن کامنت در سایتهای غیرمرتبط با سایت شما (که معمولا هم از کامنتهایی که حالت تبلیغی دارند استفاده میشود) امتیاز مثبتی ندارد و اسپم به حساب میآید. پس اگر میخواهید با ساخت بکلینک به روش کامنتگذاری از نظر سئو پیشرفت کنید، باید در سایتهایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند با توجه به تخصص خود کامنتهای با معنی بگذارید. این کار به جذب ترافیک در سایت شما کمک میکند.

تکنیک های لینک سازی (خوب، بد، زشت)