PBN یا همان لینک سازی شبکه ای چیست؟

لینک داخلی و خارجی - فوربو

PBN مخفف Private Blog Networks و به معنای لینک سازی شبکه ای است. در این تکنیک وب سایت ها درگیر یک شبکه شده و با دریافت لینک های برنامه ریزی شده تلاش می کنند تا رتبه خود در موتورهای جستجو را افزایش دهند. در گذشته از این تکنیک برای بهبود عملکرد یک وب سایت در نتایج جستجو استفاده می شد اما امروزه PBN به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه بشمار می رود و توصیه می شود به هیچ عنوان از این روش برای لینک سازی و گرفتن بک لینک برای وب سایت خود استفاده نکنید. https://diigo.com/0kueqp که اگر موتورهای جستجو تشخیص دهند که شما از این روش برای لینک سازی استفاده کرده اید رتبه خود را از دست داده یا حتی ممکن است پنالتی شوید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید به شکل مناسب تری با این روش لینک سازی آشنا شوید.

روش های لینک سازی شبکه ای و PBN :

لینک سازی (Link Building) چیست و چه اهمیتی دارد؟

لینک سازی PBN به دو نوع کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم می شود که در این بخش قصد داریم روش کلاه خاکستری را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید بک لینک های با کیفیتی برای وب سایتتان ایجاد کنید . در روش کلاه خاکستری شما خطر پنالتی شدن سایتتان را کاهش خواهید داد .

همانطور که گفتیم در روش لینک سازی PBN و شبکه ای باید برای وب سایت خود یکسری وبلاگها و وب سایت ها را ایجاد و یا جمع آوری کنید .

که برای ایجاد این نوع روش لینک سازی دو راه وجود دارد :

۱_ اجرای لینک سازی شبکه ای و PBN در وبلاگ و وبسایت های خودتان ( ساخت یک امپراطوری شخصی برای لینک سازی)

۲_ اجرای لینک سازی PBN شبکه ای در وبلاگ وب سایت های دیگران ( ساخت امپراتوری شخصی در قلمرو دیگران )

سئو کارهای کلاه سیاه، برای لینک سازی خارجی همیشه به دنبال سایتهای معتبر هستند و تلاش میکنند تا با پرداخت پول از آنها لینک بگیرند، اما این عمل خطراتی را نیز به دنبال دارد و ممکن است گوگل این رفتار غیرقانونی آنها را شناسایی کند.
image
بیشتر متخصصین سئو از PBN برای تبلیغ و فروش بک لینک به سایر دارندگان وبسایت استفاده میکنند. البته باید در نظر داشته باشید که بین شبکههای وبلاگ عمومی و خصوصی تفاوت وجود دارد. به عبارت دیگر، با فروش پیوندهایی به مشتریهای مختلف، خطر کشف توسط گوگل و جریمه را زیاد میشود.

شبکههای وبلاگ خصوصی خطر جریمه را کاهش میدهند، زیرا لینکها به کسی فروخته نمیشوند بلکه در عوض فقط برای سایتهای خاص استفاده میشوند. مهمترین اهداف استفاده از PBN ها عبارتاند از:

1. PBN به تلاشها در رتبه بندی SERP کمک میکند.

ترافیک با کیفیتی به سایت هدف هدایت میکند.

2. به اخذ رتبه خوب سایت سرعت میبخشد.

3. PBN ها میتوانند در ایجاد کمپینهای قوی SEO کمک کنند.

4. PBN، سایت را در معرض دید بیشتر قرار میدهد.

5. به افزایش درآمد کمک میکند.

6. برای سایت ترافیک طبیعی به ارمغان میآورد.

- هزینهبر بودن ساخت شبکه خصوصی

- زمانبر بودن انجام فرآیند ساخت

- عدم تمرکز کافی روی وبسایت اصلی یا هدف


- امکان جریمههای سنگین توسط گوگل

لینک سازی (Link Building) چیست و چه اهمیتی دارد؟
در راستای کم ارزش شدن وبلاگ ها و پایین بودن قیمت دامنه و وجود سرویس های هاست رایگان یا اشتراکی ، راه اندازی یک سایت جدید با موضوع تخصصی کاری آسان بود و همچنین دامنه های بسیاری بودند که به دلیل عدم موفقیت یا تغییر روند کاری خود آزاد می شدند دامنه هایی که برخی از آنها حتی پیج رنک بسیار بالایی نیز داشتند !

در تمام این سال ها موتورهای جستجوگر گوگل با هیجان بسیاری در جهت بهبود الگوریتم های خود مانند الگوریتم پنگوئن ، در راستای مبارزه با PBN و Link Farm مقابله می کرد.اما خلاقیت وب مسترها همیشه چند قدم جلوتر از الگوریتم های گوگل عمل می کرد.تا اینکه سرانجام گوگل متخصصین خود را واداشت تا با بررسی دقیق و موشکافانه خود به دنبال شبکه های عظیم PBN و از کار انداختن آن ها باشد.

لاجرم بعد از این موضوع ریسک استفاده از PBN به شدت افزایش پیدا کرد و سایت های بسیاری با جریمه و افت شدید رتبه مواجه شدند.البته این موضوع به هیچ عنوان باعث حذف یا کنار گذاشته شدن شبکه خصوصی لینک سازی نشد بلکه باعث شد ایده ها و روش های جدیدی برای خارج شدن از رادار الگوریتم ها و متخصصین گوگل ابداع شود.

- سایت های رقیب فعالیت های شما را دنبال می کنند و در هر جا که شما حضورداشته باشید حضور پیدا می کنند.

- سایتهایی با موضوعات نامرتبط و بدون استراتژی با منابع لینک سازی شما همکاری کرده و تعداد و تنوع لینکهای خروجی از آن را افزایش می دهند.

- سایت هایی که انتخاب می کنید امکان دارد فعالیت خود را کاهش بدهند یا تمرکز محتوایی خود را از موضوعات مرتبط با سایت شما بردارند.

- هزینه بالای سایت های معتبر و ارزشمند برای درج لینک شما

بک لینک چیست و اهمیت آن در سئو - کانون تبلیغاتی بلوط

لینک سازی چیست و چه اهمیتی دارد؟

- با کنترل بر همه سایت هایی که به شما لینک می دهند نگرانی جهت حضور سایت های رقیب ندارید در بدترین حالت ممکن است سایت شما توسط گوگل جریمه شود که در این شرایط با توجه به اینکه همه لینک ها در اختیار خودتان است می توان لینک کم ارزش را شناسایی و حذف کنید و از جریمه گوگل رها شوید.

- می توانید به جای آن که تمرکز خود را بر روی سایت هایی با محتوای مرتبط قرار دهید دامنه هایی که هر روز فعالیت خود را پایان می دهند را شناسایی کنید و از میان آنها موضوعات مرتبط با سایت خود را انتخاب کنید.

چگونه از گوگل پلاس بک لینک بگیریم - مدیر سئو