چطور از PR برای لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک ارگانیک استفاده کنیم؟

پیوندهای PBN چیست؟

با استفاده از قدرت روابط عمومی (PR)، میتوان یک استراتژی منحصربهفرد لینک بیلدینگ (لینک سازی) را پیاده کرد. اگر میخواهید با تکنیک جدید لینک بیلدینگ آشنا شوید و در مدت زمانی کوتاه، بک لینک هایی قدرتمند از وبسایتهای ترازِ اول (با اتوریتی بالا) بگیرید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

استراتژی لینک بیلدینگ و PR برای افزایش ترافیک سایت

راهنمای جامع بک لینک سازی رایگان ( سایتهای اتوریتی بالا) - اول آموز

لینک ها همچنان یکی از قویترین فاکتورها در سئو محسوب میشوند و با صرف کمی زمان، به آسانی میتوان بک لینک های زیادی دریافت کرد. هرچند، با توسعه الگوریتم های گوگل، امروزه دیگر تعداد زیاد لینک ها اهمیت ندارد؛ در عوض شما باید بتوانید بک لینک هایی را بگیرید که ارزشمند باشند.

در حقیقت، لینک های بیارزش و ضعیف که به صورت طبیعی ایجاد نشدهاند، تاثیری مخرب و منفی روی سئو سایت خواهند داشت.

اما بهترین راه برای دریافت بک لینک های باکیفیت چیست؟

اگر کمی خلاقیت به خرج داده و استراتژی لینک بیلدینگ خود را با دید بازتری بررسی کنید، راههای زیادی را پیدا خواهید کرد که تولید بک لینک های طبیعی برای کسبوکار شما را ممکن میکنند.

ما از رویکردهای مرسوم PR یا روابط عمومی برای پوشش مطالب مشتریان در نشریههای ردهبالا و برتر استفاده میکنیم و همین کار باعث تولید لینک های طبیعی و باکیفیتی میشود که در نهایت به بهبود سئو سایت مشتریان ما کمک میکنند.

در این میان، برخی از این تاکتیکها اثربخشی بالاتری از سایرین دارند و در طولانیمدت، وضعیت سئو بسیار خوبی برای را مشتریان تضمین خواهند کرد.

اگر میخواهید با برخی از این تکنیک های بازاریابی و روابط عمومی برای توسعه لینک بیلدینگ وبسایت خود آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ویرلن باشید.

مقاله مرتبط : بهترین راهکار برای روابط عمومی سازمان ها و برند ها

کمپین PR چیست؟

ما در ویرلن، رویکردهای PR مختلفی داریم؛ از پستهای خبری و رپورتاژ آگهی تا پاسخ به درخواستهای روزنامهنگاران که برای ما ایمیل ارسال کردهاند. اما چیزی که باعث میشود با یک مطلب بتوانیم صدها بک لینک مفید بگیریم، کمپین های خلاقانه PR ماست. این فرآیند به صورت کلی شامل بررسی و غربال ایدههای جذاب مشتریان، ارسال آنها برای ژورنالیستهای مختلف و در نهایت، دعوت از مشتری برای تماشای پوشش آن ایده یا مطلب میشود.

یکی از مشکلات اصلی که بسیاری از شرکت ها در پیادهسازی کمپین های PR با آن روبهرو هستند، این است که آنها فقط روی خصوصیات معمول مشتریان خود متمرکز شده و نمیتوانند ایدهها و https://www.openlearning.com/u/foleyrollins-qukmj7/blog/0 برندها را در میان رقبا پررنگ و برجسته کنند.

برای اینکه سایتهای مختلف بخواهند ایده شما را پوشش دهند، باید محتوایی کاملا جدید یا منحصربهفرد را در اختیارشان قرار دهید.

ولی اگر مشتری ما هیچ چیز منحصربهفرد و جدیدی نداشت که بخواهیم در مورد آن بنویسیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ این همان جایی است که ما میتوانیم به شما کمک کنیم.

مقاله مرتبط : رپورتاژ آگهی برند های برتر چه ویژگی هایی دارد ؟

طوفان فکری (Brainstorming)

چگونه میتوان به ایدههایی دست یافت که خبرنگاران دوست داشته باشند در مورد آنها بنویسند؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است به چیزهایی که پیشتر نوشتهاند نگاه کنید!

این کار واقعا به همین سادگی است که گفتیم. ابتدا نشریاتی را که میخواهید در مورد شما بنویسند، شناسایی کرده و سپس نوع مقالهها و یادداشتهایی که منتشر میکنند را زیر ذرهبین ببرید.

احتمالا موارد زیر برخی از چیزهایی باشند که نشریههای آنلاین مایلند در مورد آنها بنویسند:

- عرضه محصولات جدید به بازار

- تمهیدات مربوط به بازگشت وجه

- نکتههای رایگان برای جستجو کنندگان مقالات مرتبط

- مسابقههایی با جایزه سفر رایگان

- یا هر چیز دیگری که از حالت معمول خارج باشد



نکته اصلی این است که ایده مورد نظر باید شما را از کاری که دیگران انجام میدهند، متمایز کرده و در عین حال در چارچوبهایی باشد که نشریه مورد نظر بخواهد آن را پوشش دهد.

مقاله مرتبط : چگونه یک محتوای موثر برای رپورتاژ آگهی تهیه کنیم ؟

پیادهسازی و اجرا

وقتی ایده مناسبی پیدا کردید، زمان اجرای آن میرسد. وقتی با یک خبرنگار ارتباط برقرار میکنید، باید چیز مناسبی برای ارائه داشته باشید.

فراموش نکنید که روزنامهنگاران میتوانند ایدههای (صرفا تبلیغاتی) را براحتی تشخیص دهند! پس پیشنهاد شما و نوع ارائه آن باید واقعی و منحصربهفرد باشد، البته اگر واقعا قصد تبلیغ محصول یا سرویس خود را در سر داشته باشد (و اگر ایده شما برای تبلیغ محصول یا سرویس به اندازه کافی خوب باشد، آنها به هر حال آن را پوشش خواهند داد).

از دیدگاه ما، چنین ایدهای میتواند همانند یک بخش جدید در وبسایت مشتری باشد؛ جایی که در یک پست ویژه در وبلاگ، جزئیات مربوط به یک مسابقه و چگونگی ورود به آن مطرح میشود. ایجاد یک صفحه در وبسایت خودمان با اطلاعات مربوط به نتیجه تحقیقی که انجام دادهایم هم میتواند اثربخش باشد.

در پیش گرفتن این رویکرد از دو نظر مهم است:

- شما میتوانید روزنامهنگاران را به صفحهای مخصوص در وبسایت خود با همه اطلاعات مورد نیاز هدایت کنید، بدون اینکه مجبور باشید تمام اطلاعات را در مطلب مطبوعاتی بگنجانید.

- نشریه مورد نظر باید به عنوان منبع مقاله یا داستانی که روایت کرده است، به صفحهای مشخص لینک دهد.


در اینجا، قدم دوم برای افزایش شانس گرفتن لینک های بیشتر از کمپین، بسیار حیاتی است. وقتی محتوای شما آماده شد، باید انتخابی درست برای محل انتشار آن داشته باشید.

مقاله مرتبط : رپورتاژ آگهی موثرترین روش سئو و برندینگ

تبلیغ و انتشار محتوا

تبلیغ و ارائه محتوای PR جایی است که متخصصان سئو عملکرد بهتری از مدیران روابط عمومی دارند.

بسیاری از افراد تصور میکنند روابط عمومی یا PR صرفا به معنی داشتن کتابچهای مخصوص با لیستی طولانی از مخاطبان است؛ توصیه میکنم همین حالا دیدگاه این افراد را نادیده بگیرید.

بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل با بک لینک

PR به معنی ارائه داستان های خوب به ژورنالیستهای حرفه ای در بهترین زمان است. هیچ اهمیتی ندارد که این افراد پیشتر نام شما را هرگز نشینده باشند یا شما را نشناسند. اگر داستانی فوقالعاده در اختیار آنها قرار دهید، حتما آن را پوشش خواهند داد.

البته، برای پیشبرد کارهای خود به ابزارهای لینک مثل Majestic و Ahrefs هم نیاز خواهیم داشت.

به یاد دارید که بالاتر در مورد بررسی نشریههای مورد نظر برای پیدا کردن ایدهها صحبت کردیم؟ اگر منبع مربوط به مقالههای آنها را داخل ابزار سئو قرار دهید، دقیقا متوجه خواهید شد که آن مقاله، کجا و توسط چه سایت هایی پوشش داده شده است.

اگر این کار را در چارچوب یکسان و در مورد مقالههای مختلف انجام دهید، میتوانید به لیستی کاملا هدفمند از نویسندههایی دست یابید که مطلبی مشابه را نوشته یا احتمالا دوست دارند در مورد شما بنویسند.

مقاله مرتبط : قبل از خرید رپورتاژ آگهی به این نکات مهم توجه کنید!

نتایج

زمانی که کار نهایی آماده شد و داستان برند خود را برای ژورنالیستها ارسال کردید، زمان آن رسیده تا به صندلی تکیه دهید و نظارهگر پوشش آن مطلب توسط افراد مختلف باشید.

البته بگذارید واقعبین هم باشیم: تمام افراد نمیتوانند در این زمینه موفق باشند. ممکن است بعد از مدتها تلاش، تنها چند رسانه کوچک در مورد مطلب شما بنویسند یا حتی ممکن است هیچ کسی در مورد آن صحبت نکند! شما نمیتوانید چرخه اخبار را کنترل کنید و برخی مواقع، حتی مدونترین و بهترین رویکردها هم نتیجه مطلوبی ندارند.

هرچند، اگر در این شیوه استمرار داشته باشید و این فرآیند را چندین مرتبه انجام دهید، به شما اطمینان میدهم که نتایج آن عالی خواهد بود.

موارد زیر احتمالا مثالهای مناسبی از چیزهایی هستند که با این شیوه به آنها دست خواهید یافت:

- اخبار مربوط به این مسابقه که در طراحی آن از سریال بازی تاج و تخت الهام گرفته شده است، در بیش از ۳۰۰ وبسایت بازتاب داشت و بیش از ۱۰۰ بک لینک با اتوریتی بالاتر از ۵۰ دریافت کرد.
image

فهرست جامع وبسایت TrueLuxury از مقاصد مربوط به حیات وحش در تمام کشورهای دنیا توسط ۵۷ رسانه پوشش داده شد که Loneley Planet ،MSN و Travel + Leisure از مشهورترینهای این لیست هستند.


این یعنی رویکردی که در مورد آن صحبت کردیم، واقعا جواب میدهد. ایدههای مشابه زیادی وجود دارند که فقط باید آنها را پیدا کنید.

مقاله مرتبط: موثرترین استراتژی های لینک سازی برای افزایش بازدید و فروش

نکات کلیدی

اگر به دنبال بهترین نتیجه از استراتژی لینک بیلدینگ خود هستید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

- رسانههای هدف را به دقت بررسی کرده و ایدههایی را پیدا کنید که جواب میدهد.

- رویکردی خلاقانه در مورد موضوعاتی داشته باشید که احتمال پوشش آنها بیشتر است.

- صفحه لندینگ پیج در وبسایت خود ایجاد کرده و اطلاعات کلیدی را در آن قرار دهید.

- نمونههای موفق را با یکی از ابزارهای لینک بررسی کرده و لیستی از رسانههایی را پیدا کنید که احتمالا ایده شما هم برای آنها جذاب خواهد بود.

- به آن روزنامهنگارها پیام داده و از آنها بخواهیم که در مورد داستان شما هم بنویسند.


این استراتژی واقعا به همین سادگی است.

مقاله مرتبط: آموزش لینک سازی برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

انتخاب درست رسانهها و تهیه محتوای خلاقانه، دریافت بهترین نتیجه را ممکن میکند.

رویکردی که بالاتر در مورد آن صحبت کردیم را میتوانید به صورت دورهای انجام داده و نتایج آن را به دقت بررسی کنید. نکته قابل توجه، لینک بیلدینگ سریع و سپس افزایش رتبه سایت در بازه زمانی یک تا دو ماهه بعد از پوشش مطلب توسط نشریههای آنلاین مختلف است. توصیه ما برای آنالیز لینک ها، Ahrefs است.

در مثالی که برای این مقاله زدیم، ما حدود ۱۵۰ لینک به ازای هر پروژه میگیریم که البته این عدد میتواند متناسب با پروژههای دیگر، متفاوت باشد. برخی رویکردها واقعا هوشمندانه و جذاب هستند و میتوانند نتیجهای شگفتانگیز داشته باشند، در حالی که برخی ممکن است فقط ۱۰ تا ۲۰ بک لینک بگیرند و مابقی هیچ لینکی دریافت نکنند!

مزایای استفاده از استراتژی رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ

شامل ۶ دامنه Edu
خرید رپورتاژ آگهی به شما اجازه میدهد که در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی از بک لینک ها را از سایتهایی دریافت کنید که در حالت عادی و با استفاده از رویکردهای مرسوم SEO نمیتوان به آنها دست یافت.

تاثیر لینک سازی در سئو سایت چیست؟

لینک های دریافتشده از نشریههای سطح بالا و مشهور، بسیار قدرتمند هستند و در طولانیمدت میتوانند تاثیر قابل توجهی روی عملکرد سایت و وضعیت سئو سایت شما داشته باشند. اگر شما دائما پروژههای مختلفی با این رویکرد را پیاده کنید، بک لینک های بسیار قدرتمندی را دریافت خواهید کرد که به واسطه آنها، رقابت برای گرفتن رنک بهتر هنگام جستجوی عبارت های رقابتی، آسانتر خواهد شد.

چهارشنبه 98/1/21، تهران
image