خرید بک لینک چگونه سئو سایت شما را نابود می کند ؟

21 سایت برتر بک لینک رایگان آنلاین - مدیر سئو

راهنمای خرید بک لینک ارزان و بک لینک قوی برای افرادی که به دنبال فروش بک لینک دائمی جهت لینک سازی خارجی ارزان هستند و تصمیم دارند که سئو خارجی سایت را خودشان انجام دهند، بسیار کاربردی است. البته در صورتی که این راهنما بر مبنای تجربه واقعی و case study باشد. من در این مقاله تجربیات و مطالعات خودم را در مورد خرید بک لینک در فضای سئو ایران را با شما به اشتراک می گذارم و امیدوارم پیش از خرید بک لینک های فالو و تضمینی ، این مقاله را به صورت کامل مطالعه کرده باشید. من با چند مثال واقعی به شما خواهم گفت که خرید بک لینک در بهبود رتبه یک صفحه اثر مثبت یا منفی خواهد داشت و توجه شما را به نکاتی مهم جلب می کنم.

منظور ما از خرید بک لینک چیست ؟

آموزش جامع لینک بیلدینگ 2021

لینک بیلدینگ خارجی چیست؟
خرید بک لینک یعنی دریافت لینک فالو از سایت های دیگر در ازاء پرداخت پول. ( بعضی از فروشنده ها در ازاء بک لینک No-Follow هم از شما پول می گیرند). البته نوع رپورتاژ آگهی از این مقوله جدا است. خرید بک لینک به صورت کلی به ۲ دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

حالت اول : فروشنده در ازاء دریافت وجه، لینک سایت شما را با انکرتکست دلخواه شما، در سایت های دیگر درج می کنند. معمولا این لینک ها به صورت لینک های پروفایلی یا کامنتی هستند. این فروشنده ها، لیستی از سایت هایی که امکان درج لینک فالو در آن ها وجود دارد را برای خودشان آماده کرده اند و به محض دریافت سفارش، لینک سایت شما را در این سایت ها درج می کنند. شاید به شما بگویند که سایت های موجود در لیست ما، دامین اتوریتی یا پیج اتوریتی بالایی دارند، اما گول نخورید و اینها فقط بازار گرمی است.

حالت دوم : لینک سایت شما را با انکر تکست دلخواه به گونه ای در سایت قرار می دهند که در تمام صفحات آن سایت نمایان شود. فرض کنید سایت https://hendricks-weaver.blogbright.net/dwyt-dr-lynkhdyn-chh-mzyt-hyy-drd .com دارای ۱۰۰ هزار صفحه باشد. اگر لینک سایت شما در فوتر example.com درج شود، ناگهان در مدت زمان کوتاهی تا ۱۰۰٫۰۰۰ بک لینک برای صفحه سایت شما ساخته می شود. در واقع از یک دامنه، تعداد خیلی زیادی بک لینک دریافت می کنید.

خرید بک لینک ارزان معمولا نتایج خوبی را به همراه ندارد. و در بیشتر مواقع بک لینک های ارزان، از سایت های بی کیفیت یا سایت هایی هستند که به تعداد خیلی زیادی سایت دیگر لینک فالو داده اند. به عنوام مثال، فروشنده، روی هاست های ارزان، تعداد بسیار زیادی وبسایت را راه اندازی کرده است که اتفاقا رنج IP همه آن ها یکی است و اقدام به درج لینک مشتریان، در فوتر یا سایدبار سایت هایش می کند. چنین لینک های برای سئو شما می تواند در حد یک فاجعه باشد. به مثال زیر توجه کنید :

توجه : سایت های زیر صرفا جهت مطالعه و بررسی در این مقاله آورده شده اند و هیچ قصد و نیت بدی از عملکرد ضعیف آن ها وجو ندارد.

سایت shahrekaghazdivari.com روی کلمه کاغذ دیواری ، از سایت ۷backlink.ir بک لینک ارزان خریدای کرده و به مرور زمان با آپدیت های گوگل در حال افت رتبه به صفحات ۲ و ۳ هست.

اگر Referring Domain های این سایت را بررسی کنید، متوجه می شوید که IP سایت هایی که به صورت انبوه به شهر کاغذی لینک داده اند، یکی است. به نظر من گوگل را نباید اینقدر احمق فرض کنیم.

از این جنس مثال ها تا دلتون بخواد تو فضای نت ایران زیاد هست و کافیه با ابزارهای MOZ و Ahrefs لینک های خارجی سایت ها را آنالیز کنید.

آیا می توان بک لینک قوی خریداری کرد ؟ در مقالهچگونه علی بابا در جنگ بین تیم های سئو شرکت­های هواپیمایی پیروز است؟ به شما توضیح دادم که یکی از استراتژی های لینک سازی خارجی در سایت های حوزه گردشگری و فروش بلیط هواپیما، خرید بک لینک انبوه از سایت های دیگر است و نتایج مثبت برخی از آن ها را هم به شما توضیح دادم. بک لینک های انبوهی که از سایت های خبری با دامین اتوریتی بالا و رتبه الکسا خوب، خریداری می شود، می توانند تاثیر مثبت و قابل توجهی را در رتبه صفحات داشته باشند. مثلا سمت چپ سایت خبرآنلاین، لینک های متنی فالو را مشاهده می کنید. لازم به ذکر است که دیجی کالا از این قسمت، برای صفحات کمپین های خود استفاده می کند نه برای سئو صفحات دسته بندی خودش.

یکی از مواردی که در خرید بک لینک مطرح می شود، دائمی یا موقتی بودن آن است. در خرید لینک دائمی، شما یکبار پول پرداخت می کنید و برای همیشه لینک شما در آن سایت درج می شود و در خرید لینک موقت، شما لینک را برای مدت مشخصی اجاره می کنید و در صورت پایان زمان مشخص شده و عدم پرداخت مجدد، لینک شما حذف خواهد شد. همانطور که می دانید، حذف بک لینک فالو می تواند اثر منفی روی رتبه صفحه شما داشته باشد و در صورت تکرار مداو، منجر به پنالتی شدن سایت شما بشود. به همین دلیل اگر قصد اجاره بک لینک را دارید، هزینه و فایده ماهیانه یا سالیانه را آن را از ابتدا انجام بدهید تا در یک عمل انجام شده قرار نگیرید و مجبور باشید همیشه هزینه ای انجام بدهید که برای شما بازدهی لازم را نداشته باشد.

نکته : معمولا لینک هایی که به صورت دستی توسط سئوکارها ایجاد می شود، بک لینک دائمی هستند اما فردی که لینک سازی می کند باید دقت کند که مدیر وبسایت ها لینک های ساخته شده را پاک نکند. این مورد بسیار رایج هست. لینک های انبوه معمولا به صورت اجاره ای هستند.

به نظر من بک لینک معتبر ، بک لینکی است که پارامتر های زیر در آن لحاظ شده باشد :

۱- سایت لینک دهنده نزد گوگل دارای اعتبار باشد. ( تعداد صفحات ایندکس شده با رتبه ۱ آن سایت زیاد باشد )
۲- DA بالا و Spam Score پایین داشته باشد.
image
۳- ترجیحا لینک ها را درون متن یا در تگ body صفحات قرار بدهد.
۴- برای سایت های کمتری، مشابه لینک هایی که به شما داده است را، ایجاد کند. ( لینک خروجی کمتر )
۵- مرتبط بودن حوزه فعالیت سایت با موضوع سایت شما می تواند به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شود.
۶- سن دامنه بالای ۵ سال داشته باشد.
۷- لینک های شما در حالت ریسپانسیو هم نمایش داده شود.
۸- از طریق آن لینک ها برای سایت شما ترافیک مستقیم ایجاد شود.

بک لینک تضمینی

بعضی از فروشنده ها تضمین می کنند که در صورت خرید بک لینک از آن ها، رتبه سایت شما افزایش پیدا می کند، اگر سایت شما در صفحات ۳ و ۴ هست و به صفحه ۲ رسیدید و از این موضوع خوش حال شدید، من با نصف قیمت آن ها تضمین می کنم که این کار را برای شما انجام بدهم ! اما اگر فردی را پیدا کردید که تضمین کرد با خرید لینک از او، رتبه ۱ از آیپی ایران را به شما تضمین می دهد، او را به من هم معرفی کنید تا تمام پروژه های سئو خودم را به او بسپارم.
تضمین در سئو و رسیدن به رتبه ۱ گوگل، یک ترفند بازاریابی و فروش غیر حرفه ای است افراد با چنین ادعاهایی جیب شما را نشانه رفته اند.

خرید بک لینک فالو


بیش از 20000 بک لینک رایگان

نمیگویم لینک های No Follow به هیچ عنوان تاثیر ندارند، اما تاثیر آن ها مانند لینک های فالو نیست. پس اگر می خواهید برای خرید لینک خارجی هزینه کنید، دقت کنید که لینک فالو خریداری کنید. لازم به ذکر است که خود گوگل اعلام کرده برای تبلیغات متنی، از لینک های نوفالو استفاده کنید تا جریمه نشوید،

منظور فروشنده ها این است که با رعایت پارامترهایی، از اینکه گوگل بک لینک های خریداری شده را غیرطبیعی تشخیص دهد، جلوگیری می کنند و اصطلاحا سر گوگل را شیره می مالند. دوستان خوبم، ادعای آن ها درست است. مثلا اینکه شما با یک انکر تکست مشخص و از چندین دامنه متفاوت اما با آیپی یکسان، بک لینک فالو دریافت کنید، طبیعی نیست و این کار می تواند منجر به آسیب دیدن رتبه سایت شما شود. مساله بعدی، زمان خرید لینک خارجی است، هر چقدر تعداد Referring Domain های دامنه ما کمتر باشد و قدمت سایت پایین باشد، خرید لینک انبوه می تواند خطرناک باشد. اگر بگویم رعایت اصول لینک سازی خارجی مساوی است با همان چیزی که فروشندگان آن را بک لینک طبیعی معرفی می کنند، بی راه نگفته ام. دقیقا پارامتر هایی که در لینک سازی خارجی رعایت می کنیم تا OFF-PAGE سایت یا صفحه را تقویت کنیم نیز در خرید بک لینک باید مورد توجه قرار بگیرد.

گرفتن بک لینک بالا برای سئو

بله، خرید لینک از سایت های معتبر با رعایت اصول لینک سازی خارجی و توجه به حساسیت های جدی گوگل در سال ۲۰۱۹، می تواند اثر مثبتی را روی سئو سایت بگذارد اما شخصا این کار را به دلیل ریسک بالا و هزینه های بالا در بلند مدت، توصیه نمی کنم و رپورتاژ آگهی را ترجیح می دهم. در بعضی از حوزه ها رقبای شما ممکن است چنین کاری را انجام بدهند و باز هم توصیه می کنم از روش های کم ریسک تر برای لینک سازی خارجی استفاده کنید. گوگل روز به روز در حال هوشمند تر شدن است و باید بدانید که یک تیم حرفه ای، تمام قد در حال مبارزه با اثر مثبت خرید لینک از سایت های دیگر هستند و اگر شما استراتژی سئو خارجی سایت خودتان را بر خرید لینک بنا کنید، همیشه در خطر هستید. در این رابطه هم می توانید مقاله آقای Rand Fishkin در سایت Moz را با عنوان خرید و فروش لینک های تبلیغاتی متنی مطالعه کنید.

تکنیک های سئو کلاه سیاه در لینک سازی - آکادمی مدیر سئو