تاثیر نوفالو بودن لینک های خارجی در اصول سئو مقاله - آکادمی وبسیما

بسازید را باز کنید

قوانین موجود در سازوکار سیستم جستجوی گوگل با گذشت زمان، تغییرات کوچک و بزرگ زیادی را تجربه کرده است. ولی در میان این تغییرات، لینک سازی هنوز هم به اهمیت و تاثیر گذاری گذشته بوده و هست.

راهنمای جامع بک لینک سازی رایگان ( سایتهای اتوریتی بالا) - اول آموز

جالب است بدانید ویژگی منحصر به فردی که لینک سازی در سئو محتوا دارد این است که اگر در انجام آن اشتباهی رخ دهد، میتواند مانند دومینو تمام تلاش هایی که برای بهبود سئو سایت خود کرده اید را یکی یکی به باد دهد! https://placesugar7.mystrikingly.com/blog/5 /p>

مثلاً چی؟

بسیاری از سایت ها تصمیم میگیرند تمام لینک های خارجی سایت خود را نوفالو کنند!

در این مقاله میفهمیم بهترین استراتژی برای لینک سازی خارجی سایت از نظر فالو یا نوفالو بودن چیست و چطور باید به آن برسیم.


image

اما قبل از اینکه به موضوع اصلی مقاله برسیم، لازم است تا با چند اصطلاح لینک سازی آشنا شوید. شناخت این مفاهیم در درک درست بهترین راه لینک سازی خارجی حیاتی است.

PageRank و Link Juice، پادشاهان سئو محتوا

دنیای سئو را یک دنیای واقعی در نظر بگیرید. در این دنیا شهروندان زیادی زندگی میکنند و هر کدام از آن ها دارای رتبه و مقام مشخصی هستند. هر شهروند برای اینکه افزایش رتبه داشته باشد، نیاز به رای مثبت شهروندان دیگر شهر دارد.

در دنیای سئو هم چنین چیزی وجود دارد و شما میتوانید با گرفتن لینک از سایت های مختلف، اعتبار دامنه بیشتری نزد گوگل دریافت کنید. به عبارت دیگر هر لینک دارای ارزش است و این ارزش قابل انتقال هم هست. در سئو به این ارزش PageRank یا Link Juice (به فارسی عصاره لینک!) گفته میشود.

حالا که خوب فهمیدید هر لینک دارای ارزش است، برای قسمت بعد آماده اید؟

لینک فالو و نوفالو چیست؟ (خلاصه، مفید و مهم!)

بک لینک های تکرار پذیر رقبا را برای سایتتان پیدا کنید - مدیر سئو
لینک Follow: لینک فالو، ارزشی که در بخش قبل گفتیم (عصاره لینک) را به صفحه دیگر منتقل میکند.

وقتی در مقالات خود به صفحه ای از سایت دیگر لینک میدهید، این لینک به صورت کد به شکل زیر نشان داده میشود:

تمام لینکها به صورت پیش فرض فالو هستند و نیازی به اضافه کردن تگ مشخصی برای تعیین فالو بودن لینک ها ندارید.

لینک NoFollow: ولی لینک نوفالو، ارزش یا عصاره لینک را منتقل نمیکند.

ساختار کد لینک نوفالو، به شکل زیر است:
Example

حالا بگویید ببینیم، چه فرقی بین لینک فالو و نوفالو وجود دارد؟

بله، درست حدس زدید! وجه تمایز لینک nofollow و dofollow، تنها در عبارت “rel=”nofollow است و در صورت عدم استفاده از این عبارت، لینک شما تبدیل به یک لینک فالو خواهد شد.

هنگامی که از تگ nofollow استفاده میکنید، در واقع به موتورهای جستجو اطلاع میدهید که این لینک نباید در محاسبه PageRank در نظر گرفته شود.

حالا تمام پیش نیازهای لازم درباره موضوع اصلی مقاله، یعنی فالو بودن یا نوفالو بودن لینک خارجی را یاد گرفتیم.

به شما پیشنهاد میکنیم حتماً قبل از ادامه، مقاله لینک نوفالو چیست آکادمی وبسیما را مطالعه کنید تا بتوانید بهتر قسمت قبل را درک کنید.

لینک سازی خارجی سئو محتوا باید فالو باشد یا نوفالو؟

الکسا، سیستم رتبه بندی سایت ها و ارتباط آن با بک لینک - بک لینک

این خود شمایید که باید تصمیم بگیرید لینک های خارجی بهتر است فالو باشند یا نوفالو. از آن جایی که هر لینک فالو، منتقل کننده ارزش است، شما میتوانید این ارزش را به سایت های دیگر واگذار کنید.

اما چند نکته مهم وجود دارد که میتواند در تصمیم گیری فالو بودن یا نوفالو بودن لینک های خارجی به شما کمک کند.

اگر لینک های خارجی شما جز یکی از گروه های زیر باشد، بهتر است که از تگ نوفالو استفاده کنید:

تاثیر بک لینک در سئو و روش های آنالیز آن

1. سایتی که به آن لینک میدهید، بی کیفیت باشد: منظور ما از بی کیفیت این است که سایت مورد نظر با دستورالعمل های سئو کلاه سفید گوگل تولید نشده و تنها به فکر کسب رتبه در گوگل است. در بسیاری مواقع با دیدن محتوای متن و ظاهری سایت، میتوانید در مورد کیفیت آن قضاوت کنید.
image
سایتی که به حوزه فعالیت شما نامرتبط باشد: گوگل به طور شفاف توضیح داده که لینک هایی که بین سایت های مرتبط رد و بدل میشود، ارزش بیشتری دارند. ولی اگر سایتی که به آن لینک میدهید، به سایت شما مربوط نیست، بهتر است لینک را نوفالو کنید.
سایتی که در نتایج جستجو، رتبه ای ندارد: شاید به نظر شما این مورد کمی سخت گیرانه باشد، ولی اگر سایتی که به آن لینک میدهید، فالو باشد، شما عملاً دارید به آن سایت کمک میکنید تا رتبه بهتری در نتایج داشته باشد. این نکته را در نظر بگیرید که اگر این سایت، کیفیت خوبی داشت، به خودی خود رتبه خوبی در نتایج داشت و نیازی به بک لینک از طرف شما نبود.
سایتی که به هر نحوی فعالیت های اسپم دارد: اگر سایتی که به آن لینک فالو دادید، یکی از خط قرمزهای گوگل را رد کرده باشد، شما هم قربانی میشوید. گوگل حسابی حواسش به تکنیک های سئو سیاه هست و اگر ببیند که شما کوچک ترین ارتباطی به این روش های ممنوع دارید، با شما مانند سایت خاطی رفتار میکند.
امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم.

ساخت بک لینک رایگان و تکنیکهای آن در سال 2021 - مدیر سئو