چیست سئو

بهینه سازی سایت



سئو چیست؟ او‌لین گام را درست بردارید



تعاریف زیاد متعددی برای مفهوم سئو وب سایت ارائه شده شده‌است . احتمال دارد اولی و بی آلایش ترین بیان این باشد که SEO ورژن کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی سئو برای موتورهای کاوش .

البته انگیزه با اهمیت بهینه سازی سایت موتورهای جستجو نیستند بلکه انگیزه ما رضایت کاربر است . گوگل دقت ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج کاوش دارد و عملکرد میکند تا وبسایت هایی را در درجه های بالا قرار دهد که محتوای آن ها برای یوزرها رضایت بخش است . در فیض میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا این که باصرفه سازی تجربه جستجو است .

برای کسب موفقیت در سئوی وب سایت می بایست بیش از هر چیز به رضایت استفاده کننده اعتنا کنیم . رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل زیادی وابسته است . ادبیات شما , کیفیت محتوا و داده ها ارائه شده , روش نمایش و ارائه محتوا , سرعت وبسایت , اکران درست در تلفن همراه , جواب گویی به سوالهای یوزرها و اکثری موردها دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار می باشند .


برای ادراک خوبتر معنی بهینه سازی سایت پیشنهاد می‌کنیم به صفحه سئو وب سایت چه میباشد مراجعه‌کنید .


image

چرا سئوی سایت بر توفیق یک کسب و فعالیت تاثیرگذار است؟



طی یک سری سال اخیر فرهنگ و تمدن کاوش در بین تمام مردمان عالم رواج یافته و البته رونق استعمال از گوشی تلفن های ملازم موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به قبلی بسیار سرعت بالا و بی آلایش باشد . در حال حاضر روزمره میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام میشود که اکثری از آنان با هدف خرید محصول یا دسترسی به خدمات میباشند .

در شرایطی که شما منزلت مناسبی در حاصل جستجوی گوگل داشته باشید این کاربران به تارنما شما وارد شده و داده ها تکمیلی از متاع یا خدمت شما دریافت می کنند . همین فرآیند معمولی موجب میشود که ارتباط بیشتری با مردمان داشته باشید و بخت خویش را برای تبدیل آن‌ها به مشتری ارتقا دهید .
پس از ورود استفاده کننده به وب سایت فرایند تبدیل او به مشتری آغاز میشود . حال فکر کنید که کاربر با گوشی وارد سایت شما شده البته صفحه های شما سناریو قابل قبولی در گوشی ندارند . احتمال دارد از وب سایت خارج شده و مورد دیگری را در گوگل انتخاب مینماید . رفتار یوزرها هنگام کاوش یکی‌از فاکتورهای حساس گوگل برای تعیین رضایت آنان از وبسایت شما خواهد بود .

در مجموع میتوان ذکر کرد هرچقدر شما رده بهتری در نتیجه ها جستجو داشته باشید یوزرها بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها آماده کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری ارتقاء خواهد یافت .

در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT , گوگل میتواند تا انگیزه کاوش کاربران را درک کند و شایسته ترین سود را به وی نشان دهد . این یعنی در شرایطی که بتوانید گویش کاربران را درک فرمائید و دقیقاً با این لهجه با مخاطب خود رابطه برقرار فرمائید , شانس کسب جایگاه برتر برای شما بیش تر نیز میشود .

چرا فراگیری seo برای کلیه کسب‌و‌کارها موثر است؟



برای توفیق در سئوی سایت باید تکنیک ها و استانداردهای مرتبط با این حوزه را به خیر بشناسیم . اکنون شرکت های اکثری هستند که در موضوع فراگیری seo کار کرده و به شما کمک می نمایند تا مقام وبسایت خود را در نتایج کاوش ارتقاء دهید . البته آیا برون سپاری سئو سایت عمل درستی است؟ هم آری و هم نه!

پیشین از تصمیم گیری این نکات را در نظر داشته باشید :

image

1 - بهینه سازی سایت ارزان نمیباشد



با توجه به رقابت بالا در فضای وب به طور معمول کسب جایگاه در عبارات اصلی گران بها فعالیت دشواری است . در فیض نرخ خدمات بهینه سازی سایت هر روز عمده از قبلی میشود .
در اکثری از پروژه ها نمیتوان تقریب صحت از مقدار توفیق سایت داشت در فیض شما این هزینه را همراه با ریسک بالا می پردازید چون امکان دارد فعالیت های این فرد یا این که شرکت نتایج متبوع شما‌را به همپا نداشته باشد .

2 - تعیین متخصص بهینه سازی سایت معمولی نمی باشد
افراد و موسسات بسیاری در‌این حوزه کار می کنند که نظارت سعی واحد سنجش تخصص آن‌ها برای شما مشقت بار است . احتمال دارد در جلسات نخستین اصطلاحات و عباراتی به عمل گرفته شود که برای شما آشنا وجود ندارد .
در صورتیکه دانش کافی در‌این حوزه نداشته باشید نمیتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید و در فیض روزگار و هزینه زیادی را صرف خواهید کرد که احتمال دارد هیچ زمان به پیروزی ختم نشود .

3 - موفقیت در سئو سایت زمانبر است
برای کسانی که بدین حوزه احاطه ندارند شعور سئو وب سایت طاقت فرسا است . بخش اعظمی تصور می‌کنند که تکنیک هایی وجود دارد که با به کارگیری از آن ها میتوان در مدتی کوتاه نتایجی جالب بدست آورد . در حالیکه این تامل از مبنا خطا است . برای توفیق در سئوی وب سایت نیازمند صبر و تلاش بسیار می باشید .
در حالتی‌که علم و تجربه کافی در‌این حوزه نداشته باشید به سختی می‌توانید همت متخصص بهینه سازی وب سایت را در مقطع های هنگامی کوتاه برآورد فرمائید . برای محاسبه بر روند اجرای پروژه خوبتر است علم خویش را در مورد سئوی وب سایت ارتقاء دهید .

توده بندی

بررسی این سه گزینه به ما نشان می‌دهد که چه بسا در صورتیکه سئو وب سایت را به فرد دیگری واگذار میکنیم بایستی خودمان دانش کافی درین حوزه را داشته باشیم . چون عدم شناخت با سئوی وب سایت موجب میشود که ریسک سپرده گذاری شما بالا رفته و قابلیت و امکان تحلیل بر کارایی کارشناس را نداشته باشید . اکنون که قرار است همه چیز را درباره ی سئو وب سایت بدانیم چرا بهینه سازی سایت را خودمان برعهده نگیریم؟

چه وقتی خودمان سئو را برعهده بگیریم؟
پاسخ به‌این سوال مقداری دشوار است . زیرا توفیق در سئوی وب سایت بستگی بدون واسطه با میزان رقابت در کلمات انگیزه دارااست . در صورتی‌که پروژه شما پیچیده و پررقابت نیست با یادگیری بهینه سازی وب سایت می توانید به خیر آن را انجام دهید اما برای پروژه های وسیع شما تهی دست استفاد از تخصص و علم اشخاص مطرح در‌این حوزه میباشید . تعداد این افراد ناچیز است در نتیجه هزینه ای که برای همکاری با شما اخذ می کنند مضاعف بالاست .

آموزش سئو برخی از پروژه ها نمی توان به یک فرد متکی بود زیرا برای برد در سئو وب سایت نیازمند تولید محتوای منحصر به فرد و دائمی هستیم . انجام تمام فرآیندهای سئوی سایت مستلزم یک مجموعه توانمند و یک دست است در فیض حتی در حالتی که از متخصصان این حوزه یاری بگیرید باید در این سمت کنار آنان باشید .