لینک فالو و نوفالو چیست؟

خرید بک لینک و جریمه شدن سایت شما توسط گوگل - مدیر سئو

فرض کنید سایت F سایت دیگری با نام X را، به شکل فالو لینک میکند و سایت N همان سایت X را به شکل نوفالو لینکمیکند. از این سناریو ما این استنباط را میکنیم که سایت F سایت X را تایید کرده و به آن مقداری اعتبار بخشیده است (این بخشیدن به معنای کم شدن اعتبار از سایت F نیست). سایت N سایت X را لینک کرده و آن را معرفی کرده ولی تایید نمیکند و این کار را به موتورهای جستجو واگذار میکند. لینکهای نوفالو به این معنی نیستند که از نظر گوگل غیر قانونی باشند، در واقع لینک نوفالو به این معناست که به گوگل میگوید به دنبال این لینک نرود.

ساختار کد فالو در تگ لینک (تگ a)

لینک سازی در سایت های آموزشی و دولتی

ساختار لینکهای فالو یا همان کدهای فالو به شکل زیر است و هر سه لینک زیر هیچ تفاوتی با هم ندارند.
سوال dofollow چیست؟ dofollow در لینک ها صرفا نشان دهنده follow بودن یک بک لینک است:

ساختار کد نوفالو در تگ لینک (تگ a)

ساختار لینکهای نوفالو یا کدهای نوفالو به شکل زیر است:

لینک سازی چیست، مهمترین روش های لینک سازی
اگر توجه کرده باشید تفاوت لینک فالو با نوفالو صرفا فقط در مقدار اتریبیوت rel است که این تفاوت را فقط میتوان در کدها دید و در ظاهر مشخص نیست، به همین منظور کافی است روی لینک مورد نظر خود کلیک راست کرده و در مرورگر کروم گزینه inspect و در موزیلا فایرفاکس گزینه inspect element را انتخاب کنید و در قسمت HTML اگر rel را مساوی nofollow دیدید به منظور نوفالو بودن لینک است در غیر این صورت لینک انتخابی شما فالو است.

روش دیگری هم است، برای پیدا کردن کل لینکهای نوفالو میتوانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه https://canvas.instructure.com/eportfolios/272542/Home/__________ را انتخاب کنید (Ctrl + U) سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.


image
image

لینک سازی داخلی با لینک های فالو

شما وقتی میخواهید در بطن متن، لینک هایی به بقیه مطالب سایت بدهید، پیشنهاد میشود از لینک های فالو استفاده کنید تا به ربات ها بگویید به دنبال این صفحات بروند و رنک لینک صفحه را بین لینک ها (صفحات داخلی) تقسیم کنند، لینکهای داخلی سایت را سعی نکنید نوفالو کنید چرا که اثر منفی در سئو داخلی سایت شما خواهد داشت و از طرفی سعی نکنید بیش از حد لینک داخلی ایجاد کنید چرا که هر لینک در گوگل فقط یک بار دنبال میشود و شما اگر صدها بار یک صفحه را لینک کنید قطعا تاثیر مثبت که نخواهد داشت ممکن است تاثیر منفی هم داشته باشد.

لینک سازی به خارج سایت

در هنگام ایجاد لینک به بیرون از سایت بهتر است لینکهای ایجاد شده به شکل نوفالو باشد (از کلمه بهتر است استفاده شده و نگفتیم حتما همه لینکهای خارجی در سایت شما نوفالو باشند)، چرا که با این عمل شما به رباتها میگویید که لینک را جدی نگیرد و یا به عبارتی میگویند من صحت سایت لینک شده را تایید نمیکنیم و این موضوع را به ربات گوگل میسپارم. سعی کنید به سایر سایتهای معتبر هم موضوع لینک دهید تا مطالب شما اعتبار بیشتری کسب کند حال اینکه این لینک نوفالو باشد یا نباشد بستگی به سایت و سیاستهای شما دارد ولی دادن لینک فالو به سایتهای معتبر و حتی برخی سایتها که در ظاهر مناسب هستند چیزی از اعتبار سایت شما کم نمیکند.

- لینک فالو خارجی باعث کاهش اعتبار میشود؟

لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟

گاهی دوستان تصور میکنند که اگر سایتی را لینک کنند از اعتبار آنها کاسته میشود، درحالی که اینطور نیست. https://pbase.com/topics/yakcongo0/ardsley_high_school_weeks_la اگر به شکل اصولی به سایتهای مناسب لینک دهید اعتباری از شما کاسته نمیشود و تاثیر منفی برای شما نخواهد داشت چرا که اگر اینطور بود هیچ سایتی، سایتهای دیگر را لینک نمیکرد، مگر اینکه تعداد لینک های خروجی که ارتباطی با موضوع صفحه ندارند بیش از حد باشد. باید توجه کنید که هر صفحهای دارای اعتبار است بنابراین اگر لینکی در آن صفحه ایجاد شود آن لینک هم دارای اعتباری مشخص هست و اگر تعداد لینکها بیشتر شود اعتبار لینک به تعداد لینک خروجی تقسیم میشود و کاری با اعتبار صفحه ندارد و هر چه تعداد لینکهای خروجی شما بیشتر باشد ارزش هر لینک خروجی شما کم میشود به همین دلیل است که میگوییم در صفحاتی که تعداد لینک خروجی آنها بسیار است لینک تهیه نکنید و از صفحات دارای لینک خروجی کمتر، لینک بگیرید. در نتیجه شما با لینک دادن به سایتهای مناسب و به شکل اصولی نه تنها اعتباری از صفحات شما کم نمیشود بلکه ممکن است به خاطر لینک کردن سایتهای معتبر و هم مربوط، اعتبار صفحات شما بالاتر برود. بنابراین اعتبار صفحه با اعتبار لینک آن صفحه را یکی ندانیم.

- لینک سایت ناشناخته نوفالو یا فالو باشد؟

اگر قصد دارید سایتی که نمیدانید اعتبار مناسبی دارد یا نه، لینک کنید، بهتر است نوفالو باشد. ممکن است شما در هنگام ایجاد محتوایی از یک سایت استفاده کرده باشید و به دلیل حقکپیرایت و رعایت اخلاق بخواهید سایت منبع را لینک دهید ولی نمیدانید آن سایت نزد گوگل چه اعتباری دارد و آیا لینک آن برای سایت شما مفید خواهد بود یا نخیر، به همین منظور شما میتوانید از لینک Nofollow استفاده کنید و به گوگل این سایت را معرفی کرده باشید ولی آن را تایید نکرده و به عهده خوده موتور جستجو گوگل قرار دهید. البته بینگ و یاهو هم نیز میتوانند واکنش نسبتا مشابهی داشته باشند.

- لینک سایت معتبر نوفالو یا فالو باشد؟


از کجا معلوم که راست بگن!

اگر سایت دارای اعتباری ثابت شده هم در بین کاربران و هم در بین موتورهای جستجو است دلیلی بر عدم لینک آن سایت به شکل فالو نیست و شاید از طرفی اعتبار سایت شما را دو چندان کند، در لینک دادن خساست به خرج ندهد. در صورت لزوم لینک دهید ولی به شکل اصولی. https://writeablog.net/plotsugar8/bkh-lynkh-w-swshyl-sygnl-khryd-swshyl-sygnl-khryd-bkh-lynkh یاد کلیپ بالا باشید.

ابزار بررسی بک لینک های سایت