لینک سازی چیست؟

آموزش ساخت بک لینک رایگان با دامین آتوریتی بالا (آپدیت 2021)

به عقیده بنده در بیشتر مواقع (نه در همه مواقع) لینک سازی مهم ترین فاکتور در سئو و بهترین روش سئو مخصوصا در گوگل است.

لینک سازی چیست چه اصولی دارد؟

۱۰ روش خلاقانه برای ساخت بکلینکهای معتبر - روکسو

لینک سازی باعث ارسال سیگنال از سایتی به سایتی و یا از صفحه ای به صفحه ای دیگر می شود و موتورهای جستجو پس از مشاهده این سیگنال ها ارزشی را از صفحه لینک دهنده می گیرد به صفحه لینک گیرنده انتقال می دهند.

البته این اصول در همین خلاصه نمی شود و در عمل بسیار متفاوت و پیچیده است، اکثر غریب به اتفاق وب سایت ها پس از ساخت لینک به جای بهبود رتبه با کاهش رتبه و گاه پنالتی گوگل مواجه می شوند.

قبل از هر چیزی باید متوجه این باشید که گوگل تنها و تنها به دنبال نمایش نتایج بهتر به کاربرانش است و هیچ مشکلی با هیچ کس و هیچ سایتی ندارد!

همانطور که گفتیم لینک ها مانند لبه ی چاقو هستند، بسیاری از اشخاص با رعایت نکردن نکات و اصول شناخته شده اقدام به ساخت بک لینک برای سایت خود می کنند، من به شما پیشنهاد می کنم تا از دسته افراد نباشید. خوب دیگر زمینه چینی تمام شد؟ بریم سراغ آموزش لینک سازی سئو حرفه ای.

قانون اول: گوگل را درک کنید! https://diigo.com/0kulsk /h2>
اگر سوالی دارید که جوابش را نمیدانید از خود بپرسید؟ جواب چیست؟ نمی دانید! من راهی را به شما پیشنهاد می کنیم که تا بتواند پاسخ بیشتر سوالات خودتان را پیدا کنید. خود را جای گوگل گذاشتن و درک گوگل بهترین راه برای فهمیدن پاسخ به سوالاتتان از گوگل است!
آیا به نظر شما گوگل از اسپم خوشش میاید؟ آیا به نظر شما گوگل از دور زدن موتور جستجو و یا استفاده از روش های سئو کلاه سیاه لذت می برد؟ و هزاران آیای دیگر … پس با این حساب اگر در سر یک دوراهی رسیدید و پاسخی آن را در جایی پیدا نکردید تنها ثانیه ای خود را جای گوگل بزارید تا جواب سوال خود به خود پیدا شود.
قانون دوم: کیفیت و تعداد

لینک سازی همانند بالا رفتن از کوه اورست است، بسیار سخت، زمانبر و پر از اتفاق های غیر قابل پیش بینیست و در صورت نبود تجهیزات لازم امکان یخ زدن و مردن در آن وجود دارد!

مهم ترین فاکتور درجه بندی ارزش لینک ها، کیفیت سایت لینک دهنده به سایت شماست.

به طور مثال بعضا ارزش یک لینک نوفالو از سایت ویکی پدیا چندین برابر با ارزش تر از دریافت ده ها لینک از وب سایت های معمولیست. از مهم ترین معیار های کیفیت بک لینک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- اتوریتی سایت لینک دهنده

- کلمه لینک شده یا انکر تکست

- فالو یا نوفالو بودن بک لینک


- سوشیال سیگنال لینک دهنده

- مرتبط بودن سایت لینک دهنده

- تعداد لینک های خروجی در صفحه


قاعدتا پیروزی در یک کلمه کلیدی سخت و پر رقابت با تعداد بک لینک های کم و هر چند با کیفیت بالا قابل انجام نیست و شما باید لینک های زیاد و متعددی برای سایت خود ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواه برسید به روش سئو که نه کلاه سیاه است و نه سفید سئو کلاه خاکستری گفته می شود.

قانون سوم: متن لنگر یا (آنکر تکست)

متن لنگر ها کلمات لینک شده به سایت شما هستند، و قالبا در تگ A قرار میگیرد.


image

همانطور که در قسمت بالایی اشاره کردیم متن لینک شده دومین فاکتور مهم در لینک ها است و از طریق همین متون لینک شده است که موتور جستجو محتوای لینک را متوجه می شود. سه عامل اساسی فاکتور بندی ارزش یک انکر تکست وجود دارد:

- عنوان انکر تکست

- محتوای کلی وب سایت: اینکه آیا به سایت و Anchor Text شما مربوط است یا نه به طور مثال اگر می خواهید در کلمه طراحی سایت رتبه کسب کنید، ارزش لینک دریافتی از یک سایت مرتبط با برنامه نویسی از یک سایت آشپزشی برای سایت شما به مراتب بیشتر است.

- محتوای قبل و بعد متن لنگر (این فاکتور هم بسیار بسیار مهم است).


متن لنگر خطرناک ترین بخش کار در لینک سازی است و اگر علم و تجربه کافی نسبت به آنها نداشته باشید می توانید آسیب های جدی به سایت خود وارد کنید و بالعکس اگر بتوانید از آن ها خوب و به جا استفاده کنید باعث بهبود رتبه سایت خود می شوید.

قانون چهارم: پنگوئن منتظر شماست

اخیرا با آپدیت جدید الگوریتم پنگوئن به نسخه ۴ سختگیری بر روی انکر تکست ها بسیار بیشتر از سابق شده و استفاده بیش از حد از یک عنوان می تواند آسیب های جدی به سایت شما بزند و باعث بروز پنالتی گوگل شود. اما اگر با کلمه کلیدی خود لینک نگیرید پس با چی لینک بگیریم؟

این به این معنی نیست که اگر شما لینکی را با عنوان کلمه کلیدی خود نگیرید آن لینک ارزشی ندارد، شما می توانید با گرفتن لینک های هم تراز با کلیدواژه اصلی کار خود را ادامه دهید! خرید بک لینک با کیفیت /p>

نحوه ساخت بک لینک در سال 2021 - آپسئو

اما مجدد اشاره می کنم که به یاد داشته باشید لینک گرفتن زیاد حتی با عنوان های مشابه هم می تواند در دراز مدت مشکل ساز شود. یک وب سایت به همه نوع لینکی نیاز دارد. به طور کلی مناسب ترین روش استفاده از متن لنگر روش زیر است:

- لینک با عنوان کلمه کلیدی (به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان اسپم کنید!!)

- لینک مرتبط با کلمه کلیدی

- لینک با اسم برند

- لینک غیر مرتبط مانند: کلیک کنید، اینجا

- لینک با آدرس صفحه


قانون پنجم: سرعت لینک سازی

شما جای گوگل: اگر وب سایتی را مشاهده می کردید که در عرض یک روز یا یک هفته ۱۰۰ لینک با کیفیت دریافت کرده، با آن چیکار می کردید؟ آیا مشکوک نمی شدید؟ پروسه لینک سازی یک پروسه دراز مدت است و حتی راحت ترین کلمات کلیدی نیز نیاز به زمان دارند.

عوامل تفکیک کننده بک لینک قوی و بک لینک ضعیف چیست؟
سعی کنید مسیر سئو محتوا و لینک سازی را در یک زمان انجام دهید و یک روتین مشخص داشته باشد. سعی کنید برای ساخت لینک جدول زمانبندی آماده کنید، به طور مثال مشخص کنید که من برای این سایت در مدت زمان ۴ ماه روزانه ۱ بک لینک میسازم که در مجموع میشود ۱۲۰ لینک.

۶- اصول دیگر لینک سازی

تقریبا مهم ترین ها تا به الان همین هایی بود که بنده خدمت شما عرض کردم اما چند قانون دیگر هست که به دلیل نداشتن اهمیت زیاد از ایجاد عنوان برای آن ها خوداری کردم. یکی از قوانین گرفتن تعداد لینک های زیاد برای یک صفحه مشخص است.


متاسفانه این اشتباهی است که بسیاری از وبمستران به آن دچار می شود (حتی خود من هم زمانی دچار این مشکل شده بودم). شما جای گوگل: اگر همه ی لینک های ورودی به یک سایت به یک صفحه (که معمولا صفحه اصلی است) بود چه می کردید!

ساخت بک لینک رایگان - بیش از 300 سایت برای لینک سازی رایگان - مدیر سئو

هیچ قانون و داکیومنت مشخصی در این کار وجود ندارد و من هم تنها تجربیات شخصی خودم رو که در این چند وقته پیدا کردم به اشتراک گذاشتم که حتی ممکن است اشتباه باشد! امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید و خوشحال می شم که اگر سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید در قسمت نظرات بیان کنید.

تاثیر بک لینک بر سئو سایت